Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Justy schreef:Wat zegt Pat ook al weer, take the time it takes so it takes less time? Daar lijkt me hier niet echt ruimte voor. En zo'n publiek is misschien ook weer een extra druk, waardoor de mannen misschien gespannener zijn dan ze normaal zouden zijn. Is dat zo goed voor die dieren?
Citaat:Het publiek krijgen die paarden in die drie dagen vaak genoeg te horen, daar hebben ze uiteindelijk weinig aandacht meer voor.
timokyana schreef:helaas is het 1e filmpje niet meer zichtbaar.
iemand een linkje van een werkend filmpje?
Arabesk schreef:Bovendien wat heeft een paard er nou aan dat hij gebruikt wordt voor zo'n wedstrijd.
Inky_devil schreef:Jammer dat het filmpje het niet meer doet.
Wel bijzonder dat hij het paard heeft gekocht na afloop.
Ja en over dat parelli eraf gebokt wordt. Geeft voor mij alleen maar een geruststelling dat hij ook maar een mens is.
Inky_devil schreef:Wat zou er met deze paarden gebeurd zijn als ze niet hadden mee gedaan?
ElCid schreef:.
Je kan het NH noemen, maar op veel ranches is dit de "normale" gang van zaken en noem ik het gewoon " horsemanship" (niks "natural, maar gezond verstand).
Justy schreef:Ik bedoelde niet de paarden maar de mensenAls er een paar duizend man op je staan te kijken of jij als eerste op het paard weet te gaan zitten, dan ligt er toch druk op. Ik weet wel dat deze mannen gewend zijn aan publiek, maar ik vraag me toch af in hoeverre het een rol speelt... Het lijkt me moeilijk om niet te verzanden in het gevoel van 'ik moet de concurrentie verslaan' en je te laten meeslepen door dat gevoel en zo toch iets teveel druk op het paard te leggen, meer dan je normaal zou doen.