Wat is dit nou!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DearLove

Wat is dit nou!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 15:49

Cassidy

Re: Wat is dit nou!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:54

Dat zijn kluisters. En op de site staat het boven het hoofdstuk "Parelli"....heeft er dus niets mee te maken.

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 15:58

Cassidy schreef:
Dat zijn kluisters. En op de site staat het boven het hoofdstuk "Parelli"....heeft er dus niets mee te maken.

okee vatte het al net maar ik weet heus wel dat het kluisters zijn

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 16:00

waar gebruiken ze dat voor?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 16:02

Dhr. O' Leary heeft verschillende manieren om paarden in trailers te krijgen op zijn website verzameld. Hij beschrijft deze methodes, de kluisters horen bij een andere methode dan bij Parelli.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:16

Denk niet dat dit bij parelli hoort.
Maar dus bij de Dhr. O'Leary methodes.
Hmm snap dan niet waarom hij er parelli boven gezet heeft,als het andere methodes zijn.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:25

grietje14 schreef:
Denk niet dat dit bij parelli hoort.
Maar dus bij de Dhr. O'Leary methodes.
Hmm snap dan niet waarom hij er parelli boven gezet heeft,als het andere methodes zijn.

Ga naar het eerste bericht van dit topic.
Klik op de link naar de website.
Scroll naar beneden tot je de foto ziet.
Staat het woord "Parelli" boven de foto of onder de foto?
Het staat onder de foto.
En dan, als het woord "Parelli Method" onder de foto staat, als begin van een nieuwe alinea.
Hoort de foto van de kluisters dan bij de "Parelli Method"?
Scroll nu een stukje naar boven,
Daar zie je een titel van een alinea staan, met de naam "JIM WILTON METHOD"

Aan jou nu de vraag. Waar hoort de foto bij? Bij de methodes van Dhr O'Leary (die niets zelf heeft uitgevonden dus ook geen methode heeft)
Bij Pat Parelli of heel misschien toch bij Jim Wilton?

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:33

Verkeerd gekeken.
Ik dacht dat staat onder de foto dus dat hoort daarbij.
Ik zal nog een stukje lezen.
Kom ik wat meer te weten over die jim wilton,want
vind kluisters niet echt diervriendelijk.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 23:48

Het wennen aan kluisters kan levensreddend zijn voor een paard. Als je het goed aanpakt leren ze namelijk dat ze niet moeten gaan knokken als ze een keertje met een been ergens in vastzitten (met alle gevolgen van dien) maar niet in paniek raken en rustig wachten tot er iemand komt om ze te helpen. Maar goed, dat moet je weten, en je moet er open voor staan.

En sorry, ik heb het op bokt al vaak genoeg over het nut van het aanleren van kluisters gehad, bij alle paarden (dus niet alleen voor merries die gedekt moeten worden), daar ga ik niet nog een keer over beginnen. Ga maar even zoeken, je komt genoeg tegen.

Maar een ding: als jij midden in de prairie in Amerika staat, en je paard neemt de benen bij een rustplek of na een overnachting, en je hebt geen bereik met je mobiel, ben je blij dat je paard niet zo heel erg ver kan komen. Het hele stuk lopend afleggen is namelijk niet grappig (en soms ook niet mogelijk).

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:23

Oh oke, ja dat is dan ook weer de goede kant ervan.
Ik zal er nog weleens wat over opzoeken.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:14

Cassidy schreef:
Het wennen aan kluisters kan levensreddend zijn voor een paard. Als je het goed aanpakt leren ze namelijk dat ze niet moeten gaan knokken als ze een keertje met een been ergens in vastzitten (met alle gevolgen van dien) maar niet in paniek raken en rustig wachten tot er iemand komt om ze te helpen. Maar goed, dat moet je weten, en je moet er open voor staan.

Hier had ik dus nooit bij stil gestaan als ik aan kluisters dacht, maar je hebt wel gelijk. Staan bij mij op stal 2 paarden die hun been opentrokken omdat ze vast zaten in het draad. 1 ervan had z'n hele pees kapot getrokken, ze waren bang dat hij afgemaakt moest worden. Waarschijnlijk was dat dan niet gebeurd als ze hadden geleerd om rustig te blijven als hun benen vastzitten