Hoe heet deze man?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xkmmtjeee

Hoe heet deze man?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 13:38

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 13:40

zodat jullie niet heel het filmpje hoeven te kijken :+ Bij 3.10 min begint het.

Michellette

Re: Hoe heet deze man?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:43

het is een Fransman, volgens mij Jean ......, ik kan alleen niet op zijn achternaam komen zo snel

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:44

lorenzo the flying frenchmen

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:44

De man op het strand is, naar ik vermoed, lorenzo the flying frenchman. Hij heeft een act met een groot aantal witte paarden, dus de kans is groot dat hij dit is.

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 13:44

Jean Francois Pignon zo heet hij, dankjewel

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:45

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:46

gevonden, volgens mij: Jean-Francois Pignon

amber2588

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 14:12

Jean François Pignon

Ik heb hem een paar jaar terug op indoor friesland gezien, die man is echt ongelofelijk. Het vertrouwen en de rust die die paarden uitstralen...

hij heeft ook een eigen site : http://www.jfpignon.com/

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 14:17

Ja Pignon, heb vorige jaar een praatje met hem gemaakt op Jumping AMsterdam...hij is echt helemaal super en ontzettend aardig...
Wij hadden een huisje vlakbij waar hij woonde en dat schiep natuurlijk meteen een band :D

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 14:31

oke dankjewel iedereen!

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:03

Die man met die andalusier (als ik het goed schrijf) met die krullen in dat oudere soort filmdeeltjes in die bak is Klaus Ferdinand Hempfling. Die precies bij 3 minuut 10 in beeld is. Die vind ik helemaal wauw!!

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 23:16

Mooie filmpjes!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 01:35

Minx2000 schreef:
Die man met die andalusier (als ik het goed schrijf) met die krullen in dat oudere soort filmdeeltjes in die bak is Klaus Ferdinand Hempfling. Die precies bij 3 minuut 10 in beeld is. Die vind ik helemaal wauw!!

Waarom vind je hem wauw? Ik vind hem namelijk walgelijk...:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 01:39

Cassidy schreef:
Minx2000 schreef:

Waarom vind je hem wauw? Ik vind hem namelijk walgelijk...:D

Ik vind sommige dingen van hem ook wauw, ieder zijn ding he? Ik vind Monty Roberts en Parelli dan weer niks. Zo vind ik van een ieder wel iets wauw en van sommigen veel niets.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 01:43

Ik sluit me aan bij je mening over Monty Roberts.
Maar wat Parelli vorige week bij "On the road to the horse" heeft laten zien
En het feit dat hij het paard gekocht heeft, ondanks dat hij er tijdens de competitie vanaf is gevallen
En ondanks dat hij de competitie niet gewonnen heeft,
Getuigd van meer character dan alle andere NH-ers ooit hebben laten zien.
Dus je kunt Parelli in een verdoemhokje stoppen
Vanwege zijn commerciele aanpak, of dat het Catwalk incident, maar dan doe je de beste man tekort...
Je kunt heel veel van hem leren.
Hoeveel wil je JEZELF tekort doen, door vanwege allerlei vage vooroordelen, niet voor de beste leraar te kiezen, die in Europa op dit moment ter beschikking staat?

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 01:50

Het neigt toch wel erg naar circus acts.
Niks op tegen, maar is natuurlijk geen wedstrijdsport.
De eerdere reacties in het filmpje, zijn geen schoonheidsprijs waard (behalve als er iemand afgeknikkerd wordt :+ ) Maar soms doet een paard nu eenmaal iets, zeker onder stressvolle situaties, waar je toch ingrijpt. Dat zie je natuurlijk niet terug in de rest van het filmpje (hoe het beter kan), maar reken maar dat het ook voor de meest doorgewinterde paardenmens wel eens tegen kan zitten.
Dat vindt ik ook altijd een beetje het verneukeratieve aan shows, het zijn zelden paarden die ze niet kennen. Deze maand ga ik naar Pat Parrelli kijken, ben benieuwd!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 01:54

Het maakt niet uit hoe lang je doet over het inrijden van een paard. Je kunt het onnodig uitsmeren, of er idd, zoals bij RTTH, drie dagen en drie uur verdeeld over die drie dagen over doen.
Als je het evenement zou hebben gevolgd zou je zien dat er niets raars gebeurt in die drie uur verdeeld over drie dagen.
De grens en dat tijdsbesef zit in ons hoofd, niet in die van het paard.
En dan nog iets, er zijn filmpjes op Youtube te vinden van Parelli op het paard waar hij de competitie op heeft gedaan, en dat hij uiteindelijk heeft gekocht.
Bekijk ze even, en oordeel dan zelf of het dier een trauma heeft opgelopen door deze competitie.
Sterkter nog, ik ben van mening dat Parelli zijn leven heeft gered.
Door hem een perfecte basis mee te geven en te bewaren voor het slachthuis....

Link naar filmpjes (niet alles doet het nog helaas) in deze link.

[NH] On the road to the horse 2011: Parelli, Cox, Anderson

Waaronder ook interviews met de deelnemers over het waarom van het deelnemen aan deze comptetitie.
Als deze drijfveer voor deze mensen acceptabel is, het promoten van hun trainingsmethode, en het LATEN ZIEN van hun methode, zonder theoretisch geneuzel van achter je computer. Wie zijn wij om daar een oordeel over te vellen?
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 06-03-11 01:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 01:55

Cassidy schreef:
Ik sluit me aan bij je mening over Monty Roberts.
Maar wat Parelli vorige week bij "On the road to the horse" heeft laten zien
En het feit dat hij het paard gekocht heeft, ondanks dat hij er tijdens de competitie vanaf is gevallen
En ondanks dat hij de competitie niet gewonnen heeft,
Getuigd van meer character dan alle andere NH-ers ooit hebben laten zien.
Dus je kunt Parelli in een verdoemhokje stoppen
Vanwege zijn commerciele aanpak, of dat het Catwalk incident, maar dan doe je de beste man tekort...
Je kunt heel veel van hem leren.
Hoeveel wil je JEZELF tekort doen, door vanwege allerlei vage vooroordelen, niet voor de beste leraar te kiezen, die in Europa op dit moment ter beschikking staat?

Ik denk niet dat er een beste leraar is, ik denk dat elk van allen iets te bieden heeft waar je veel van kunt opsteken en ook veel wat er minder aan is. Ik probeer te kijken wat ik fijn vind aan iemand en dat mee te nemen en wat ik niet fijn vind aan iemand te laten liggen. Ik doe mezelf niets te kort, want wat jij de beste vind en ik, dat hoeft niet hetzelfde te wezen toch?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 01:57

Als je beeld van iemand niet compleet is, en je mening is gebaseerd op een niet compleet of onvolledig en incorrect beeld, mag iemand je daar dan niet op wijzen? Wat je er uiteindelijk zelf mee doet moet je zelf weten.
Ik blijf er bij dat er te vaak wordt afgewezen onder het motto" past niet bij mij", zonder dat men ooit er compleet open voor heeft gestaan wat het programma eigenlijk inhoudt.

En dan doe je jezelf tekort. Mag idd iedereen voor zichzelf weten....
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 06-03-11 01:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 01:58

Jean François Pignon is een leuke man, heel spontaan en enorm lief met zijn paarden. :j Heb hem ook backstage gezien twee dagen op Jumping Amsterdam, bij de stallen. Die paarden zijn zo op hem gericht en hij gaat zo vriendelijk met ze om! Enige wat wel weer jammer was, dat hij er vanuit ging dat iedereen Frans kon praten, hij bleef maar praten en ik verstond er niet eens 1 woord uit :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 02:00

Cassidy schreef:
Als je beeld van iemand niet compleet is, en je mening is gebaseerd op een niet compleet of onvolledig en incorrect beeld, mag iemand je daar dan niet op wijzen?

Ja hoor, maar dan ga je er bij voorbaat al vanuit dat die gene niet goed geinformeerd is. Dat vind ik dan weer voorbarig. En wat jezelf als iets geweldigs ziet, hoeft een ander helemaal niet te vinden, dat wil niet zeggen dat een ander zich dan tekort doet, puur en alleen omdat zijn mening niet strookt met de jouwe en daarom wel ongeinformeerd zal zijn.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 02:03

Dus vertel een concreet wat jou aversie is tegen PP.
En je zult me niet meer horen.
Maar dat vage geneuzen over "hij is niet de beste" valt in mijn ogen onder dezelfde categorie "ik kan er niets mee". En "ik kan er niets mee" is vaak te wijten aan het niet begrijpen, of er niet open voor staan wat hij aan het doen is.

Dus leg uit, en je zou me kunnen overtuigen.
Met een oneliner kan ik niets. Maar dan ook echt helemaal niets....
En verder roep je ook weer dat je dingen van PP meeneemt en de rest laat liggen.
Om echt de optimale resultaten te krijgen, zul je het programma tot op de letter moeten volgen. Op zijn minst een keer.
Ga je varrieren op het recept is dat hetzelfde als het bakken van een appeltaart, een zonder dat je het een keer op de letter hebt gevolgt, al gaan varieren.
Geen probleem als je meer suiker gaat gebruiken of het zout weglaat, maar sla het toevoegen van de appels over, of laat het meel weg, en er komt van alles uitrollen, lekker of niet, maar het is geen appeltaart....
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 06-03-11 02:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 02:11

Cassidy schreef:
Dus vertel een concreet wat jou aversie is tegen PP.
En je zult me niet meer horen.
Maar dat vage geneuzen over "hij is niet de beste" valt in mijn ogen onder dezelfde categorie "ik kan er niets mee". En "ik kan er niets mee" is vaak te wijten aan het niet begrijpen, of er niet open voor staan wat hij aan het doen is.

Dus leg uit, en je zou me kunnen overtuigen.
Met een oneliner kan ik niets. Maar dan ook echt helemaal niets....

Ten eerste plaats ik verder geen oneliners, het is gewoon mijn ding niet. Verder heb ik bovenstaande dingen niet genoemd.
Parelli als man ken ik niet, zijn methode vind ik niet altijd geweldig. Ik ben meer een KFH iemand. Ik kan me bijv nog iets herinneren over een filmpje met de vrouw van Parelli was het? Nou, nee, niet mijn manier. Heb me destijds ingelezen over zijn methode en menig filmpje bekeken, maar het is mijn ding niet. Heeft niets met begrijpen te maken.

Verder hoef ik aan jou niet te bewijzen wat ik weet en wat ik niet weet, omdat mijn mening niet de jouwe is. Jou overtuigen ben ik dus ook niet van plan, zou niet weten waarom ik verantwoording aan jou moet afleggen over mijn keuzes.
Zoals ik al eerder aangaf, pik ik van een ieder iets mee, wat ik kan gebruiken, verder laat ik het liggen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 02:17

Dus je hebt je mening klaar over PP zonder ooit je te hebben verdiept in zijn methode?
En op grond van een filmpje van zijn vrouw Linda is de hele man helemaal oninteressant?
Nee, dan is duidelijk hoe serieus ik je mening moet nemen.

IK heb me namelijk WEL in KFH verdiept.
En daar kan ik weer niets mee.
Omdat hij niet bereid is om zich te verlagen naar het niveau van een beginnend paardeneigenaar.
En ik God op andere manieren probeer te vinden dan alleen via de paarden.
Verder ben ik lichtelijk allergisch voor alles wat op sekte lijkt.
En daar heeft KFH in het verleden helaas teveel op geleken.
En ik zie geen verandering in zijn huidige aanpak.
Maar hey, als je bereid bent om voor een - niet erkende opleiding van een jaar, over de 80.000 Euro neer te tellen, is het toch je eigen schuld.
Iedereen mag zijn eigen fouten mogen maken, toch?
En variaties op een recept en mislukte recepten in de keuken zijn een ding.
Een serieus verknald paard is wat anders. En dat is NIET te verontschuldigen....
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 06-03-11 02:18, in het totaal 1 keer bewerkt