Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Arabesk schreef:Er is één ding wat mij buitengewoon stoort aan de Parelli pakketten en dat is dat het ontmoedigd wordt om een cap te dragen en ook in alle video's rijden de meeste ruiters zonder.
Hij promoot bijvoorbeeld dat als je denkt dat je een cap nodig hebt je sowieso niet moet opstijgen. Dat vind ik onzin, je doet ook een gordel om als je in de auto stapt, ook al denk je dat je een klein stukje gaat rijden en geen ongelukken maakt.
Kan iemand mij uitleggen waarom het niet meer wordt aangemoedigd? Zeker in zo'n veiligheidscultuur als de VS zou je denken van wel.
liedje89 schreef:De dressuur ruiters pakken anders ook meteen het hoedje zodra het mag volgens mij. Ik vond dat op paard en koets ook vrij eng, er gingen soms combinaties door de bak die totaal niet geoefend waren op publiek (lees staken, steigeren en rennen) maar bijna allemaal zonder cap.
ikke schreef:Arabesk schreef:Er is één ding wat mij buitengewoon stoort aan de Parelli pakketten en dat is dat het ontmoedigd wordt om een cap te dragen en ook in alle video's rijden de meeste ruiters zonder.
Hij promoot bijvoorbeeld dat als je denkt dat je een cap nodig hebt je sowieso niet moet opstijgen. Dat vind ik onzin, je doet ook een gordel om als je in de auto stapt, ook al denk je dat je een klein stukje gaat rijden en geen ongelukken maakt.
Kan iemand mij uitleggen waarom het niet meer wordt aangemoedigd? Zeker in zo'n veiligheidscultuur als de VS zou je denken van wel.
Zodra jij een zinnig antwoord kunt geven op de reden waarom men bij Western-wedstrijden zo fel tegen het dragen van een cap is, dan heb je hierop ook je antwoord.........
Arabesk schreef:Er is één ding wat mij buitengewoon stoort aan de Parelli pakketten en dat is dat het ontmoedigd wordt om een cap te dragen en ook in alle video's rijden de meeste ruiters zonder.
Dilan1993 schreef:als ie echt caploos rijden promoot ben ik het daar niet mee eens. Vind dat je altijd een cap moet dragen. Je kan nog zo'n goede band hebben met je paard en je paard kan nog zo lief zijn, vallen kun je altijd. Ik ben een keer met paard en al geval, paard stond weer op en sprong over me heen. Wat als ik geen cap had gehad en dat paard was met z'n hoeven tegen m'n hoofd gekomen??
Maargoed, in Parelli's boek stond ook: een goede ruiter is een ruiter die nooit van zijn paard valt.
Ben ik het ook niet mee eens.
Bravura schreef:In dat geval; ook de bodyprotector mét airbags!
ikke schreef:Bravura schreef:In dat geval; ook de bodyprotector mét airbags!
Persoonlijk zie ik daar niet zoveel in, maar vanuit het fanatisme waarmee sommigen menen te moeten promoten dat je een cap moet dragen (rondstrooien had het wettelijk verplicht is!) zou ik daar ook wat meer fanatisme richting een bodyprotector verwachten, aangezien dat vanuit de statistieken gezien veel zinvoller is als preventie.
ikke schreef:Bravura schreef:In dat geval; ook de bodyprotector mét airbags!
Persoonlijk zie ik daar niet zoveel in, maar vanuit het fanatisme waarmee sommigen menen te moeten promoten dat je een cap moet dragen (rondstrooien had het wettelijk verplicht is!) zou ik daar ook wat meer fanatisme richting een bodyprotector verwachten, aangezien dat vanuit de statistieken gezien veel zinvoller is als preventie.