ik heb een vraag? Ik zou heel graag wat meer informatie willen over Pat Parelli!
Ik zal even uitleggen waarom: Het paardje dat ik rijd (14 jarige appaloosa merrie) is afgelopen zaterdag (04-12) naar de osteopaat geweest. Ze zat heel erg vast (heeft 3 jaar op een manege gestaan) en die vrouw heeft haar heel mooi los gemaakt. Nou heeft zij me aangeraden om na de "verplichte" week rust er niet gelijk weer heel actief mee te gaan rijden. Maar om eerst veel grondwerk te gaan doen. Tevens heb ik van haar vorige eigenaresse gehoord dat ze dit al met haar gedaan heeft en dat ze hier heel goed op reageert. Ze kon goed schakelen van extrovert naar introvert????? (Geen idee wat ze daarmee bedoelt)
Nou vroeg ik me af, wat raden jullie me aan? Zal ik het boek kopen en daar de eerste informatie uit te halen? Er lopen bij mij op stal veel mensen rond die ervaring hebben met NH en die me wel willen helpen, maar wil graag eerst zelf informatie inwinnen.
Longeren werkt niet bij mijn paard! Ze gaat stil staan en achteruit lopen. En om hier verdere discussies over tegen te gaan. Ik kan echt longeren, heb een paarden opleiding gedaan, honderden paarden gelongeerd en een cursus van Lammert Haanstra gedaan.
@ Tinekehorses: heel erg bedankt voor je links. HIer heb ik wat aan.
Zou iemand mij dat van introvert en extrovert uit kunnen leggen?
Het boek is in bestelling! Als het goed is komt ie vrijdag binnen. Ben al druk op alle websites aan het kijken, maar is wel heel veel informatie ineens en komt ook niet allemaal overeen. Maar wordt er al een stuk wijzer van. Doe ook al wel veel op de monty roberts manier, behalve de join up (je kunt hier zoveel kapot mee maken). Verder wel veel oefeningen! Dit gaat al heel goed, maar wil dit graag uitbreiden.
Resfeber
Geplaatst: 08-12-10 17:06
DDlovesIona schreef:
Doe ook al wel veel op de monty roberts manier, behalve de join up (je kunt hier zoveel kapot mee maken).
Wijze woorden..
Leuk dat je het boek hebt bestelt, zal je zeker veel uit leren.