Ik geniet momenteel van heerlijke sneeuwritten!!!
Geen ijzers, gezonde hoeven. Chase loopt gewoon over ijs zonder uit te glijden, Flame gewoon in de berm maar draf een fikse galop alles kan!
De paarden staan ook gewoon op de wei dus weten prima hoe gek ze het kunnen maken, ik vertrouw ze erop dat ze daar zelf wel op letten, en dat gaat ook heel goed.
Vandaag heerlijk zacht gezeten op mijn boomloosje, geen koude harde kont, absoluut niet.
Gekl**t met dekens? Waarom? Het beest heeft al een vacht hoor, na het rijden even 15 min wachten tot hij niet meer zo heel nat is (dus in de tijd dat ik mijn spullen opruim) en dan weer lekker naar buiten. Nog meer tijdsbesparing, gewoon met halster rijden, vooral omdat poown het fijn vind.
Schrikken, fris zijn? Er sprongen vandaag 2 herten vlak voor me uit de bosjes, ik schrok me 't leplazerus maar paardlief galopeerde doodgemoedert voort. Het was wel een leuk uitzicht, ze bleven een tijdje voor ons uit rennen.

En och haast heeft die in de zomer ook, hij zit gewoon euh bijzonder goed in zijn vel.
Oja wat is het leukst om te doen? In de ijzige wind en sneeuw een spelletje doen met je maatje. Schuilstal? Neh das voor mietjes, als er eten in ligt gaan we erin, ook om hem te slopen, maar verder niet. Wij zijn stoere 24/7 12/12 (jep het hele jaar door) buiten paarden.
Poetsen doe ik momenteel alleen om een berg sneeuw van hun rug te halen.
Vriendin die haar paard op ijzers heeft staan lachtte vandaag als een boer met kiespijn toen ik vertelde dat ik buiten ging rijden.

Tja en daarom ga ik nu voor natuurlijk paardenhouden, met zo min mogelijk rompslomp het wezen paard optimaal benutten!
En, wie geniet er nu ook van relaxte sneeuwritten?