Hoe zijn de aller aller nieuwste PNH pakketten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Hoe zijn de aller aller nieuwste PNH pakketten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 20:24

De pakketten die ik in bezit heb, zijn nog uit de oertijd met videobanden (level 1 t/m 3) etc :+ , daarna kwam het rode level 1 pakket, met véél dvd's. Die heb ik een keer bekeken en ik heb ook de daaropvolgende uitgave weleens ingezien, de patterns etc.

Nu zag ik dat er weer levels zijn, hoe zien die pakketten er uit? Wat is er allemaal veranderd?

En hoe kan het toch dat alles nooit verder komt dan level 4? De oude uitgaves gingen tot level 3, daarna kwamen er een nieuwe 1 en 2, maar 3 kwam er nooit. Toen kwamen de patterns in een level 1 t/m 4, maar dat leek gewoon level 1 t/m 3 maar dan uitgesmeerd over vier delen? >;)

dekoezegtboe

Re: Hoe zijn de aller aller nieuwste PNH pakketten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:09

op deze pakketten zie je alleen pat aan het werk, geen linda en geen stephany burns meer...
ik vind de pakketten erg leuk en leerzaam, maar het niveau is wel een stuk lager!
het nieuwe nieuwe level 2 is gelijk aan het oude level 1 volgens mij.

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:16

vanaf level 4 zijn de opdrachten volgens mij te precies om via dvd te kunnen volgen en moet je echt naar een Parelli trainings centrum. Daarom maken ze daar ook geen dvd's/trainings programma voor.
Nieuwe level 3 is nooit van de grond gekomen omdat ze onenigheid kregen met Stephanie Burns. Zonder haar kennis kunnen ze geen goed pakket in elkaar zetten.
Ik heb de patterns en de succes series wel bekeken, maar zonder de level 1 en 2 info van de dvd's is het bijna niet zelf uit te voeren. (mits je dus lid bent van de savvy club en daar online die dvd's gaat kijken.)
Het get started pakket ligt klaar om bekeken te worden, maar durf het nog niet omdat het waarschijnlijk toch tegen gaat vallen.

heavon13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 22:39

Ik heb ze zelf nooit gezien, maar ik heb gehoord van iemand dat ze moeite had om die nieuwe verise zelf te doen. Schijnbaar zat er vroeger een handig zakboekje bij wat je mee kon nemen tijdens de trainingen en dan ook kon zien wat er eventueel mis kon gaan en dat is niet bij de nieuwere levels.

Ik denk dat ze iets meer de commercielere kant opgaan zodat je inderdaad echt naar zo`n trainingscentrum moet gaan om het zelf goed te kunnen uitvoeren.

Is wel jammer eigenlijk..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 08:59

dekoezegtboe schreef:
op deze pakketten zie je alleen pat aan het werk, geen linda en geen stephany burns meer...

dat ruimt lekker op in elk geval :D

Citaat:
ik vind de pakketten erg leuk en leerzaam, maar het niveau is wel een stuk lager!
het nieuwe nieuwe level 2 is gelijk aan het oude level 1 volgens mij.

net als met het voortgezet onderwijs dus :+, de vroegere havo is gelijk aan het vwo van nu :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:55

Op zich vind ik het wel een verbetering tov van de vorige versie. Geen prutsmuts meer, maar gewoon lekker back to basic. Er wordt duidelijk benadrukt dat je niet moet blijven hangen in een bepaald level en dat het er niet om gaat om een taak precies volgens het boekje uit te voeren.

Het niveau omlaag gooien zorgt er ook voor dat mensen ook echt het idee hebben dat ze wel een level examen kunnen gaan doen, ik denk echt dat het de doorstroom bevordert.

Zelf heb ik niet echt interesse om veel verder te komen dan dat er op de DVD's staat, want er zijn nog zoveel meer leuke dingen om te doen met je paard...

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:56

Zijn die nieuwe pakketten dan meer een aanvulling zoals eigenlijk de patterns meer een aanvulling waren? Of kan je met die nieuwe pakketten en zonder verdere dvd's goed aan de slag?

paloma_arab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:15

Waar zijn deze pakketten te bestellen? Zegt een leek ?!

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:39

Ik heb vorige week mijn pakket 1 binnengekregen (en de Patterns level 1 + Horsenality dvd).

Vind het jammer dat er enkel een dvd in zit (qua "leerstof" dan, zeg maar). Heb me al voorgenomen om een soort van samenvatting te schrijven om mee naar stal te nemen, want kan alle relatief nieuwe informatie niet allemaal onthouden. :o

Ik heb vooral moeite met de volgorde van de handelingen/games, of maakt dit misschien allemaal niets uit?
Wij begonnen tijdens mijn eerste parelli-lesdag namelijk met jojo, dan friendly, dan porcupine, maar in de dvd begint hij geloof ik met friendly, dan porcupine, dan jojo (weet het niet meer zeker...).

Gelukkig heb ik volgende week mijn 2de les (van 2* instructrice), dat zal vast ook al helpen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 02:55

Er zit absoluut een logica in de oefeningen, waarbij friendly imo heel duidelijk op één komt: vertrouwen als basisvoorwaarde, een stick mag niet eng zijn, eng. Kijk maar eens goed naar de oefeningen, dan zie je een aantal dingen terugkomen in latere oefeningen. :)

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:35

De volgorde die ze op de DVDs aanhouden is inderdaad de meest logische.
Zoals TurdusMerula al zegt, friendly is je basis, dat heb je nodig in álles wat je met je paard doet.
Verder zijn games nr 2 en 3 (porcupine en driving) ook basiselementen voor de verdere games (yoyo, sideways en squeeze).