Siesz52 schreef:Ik ben ook het nieuwe boek van Klaus Ferdinand Hempfling aan het lezen. Ik vind het onbegrijpelijk dat er mensen schijnen te zijn die dit boek duidelijker en minder zweverig vinden dan zijn vorige boeken. Ik heb zijn vorige boeken niet gelezen en ik ben in dit boek pas op bladzijde 100, maar ik heb nog nooit zoveel VOLSTREKT INHOUDSLOOS GEZWETS bij elkaar gezien. Daarbij komt dat de tekst schijnbaar is 'vertaald' met behulp van een heel goedkoop softwareprogrammaatje, want de kwaliteit van het Nederlands is beneden alle peil. Ik wil zonder meer geloven dat Klaus een heel bijzondere vent is, en dat hij heel bijzondere dingen met paarden kan doen, maar iets uitleggen kan hij niet. Hij zwamt maar een eind de ruimte in, 384 bladzijden lang maar liefst.
Ik probeer bijvoorbeeld werkelijk te begrijpen wat hij bedoelt met die 'eerste parallel' maar ik kom er niet achter. En wat zijn in godsnaam 'ervaringsgrenzen,' en wat is een 'lange maar korte weg'? Juist ja: gelul!
Hoe komt het, denk je, dat in zowat elke zin in dit boek woorden tussen aanhalingstekens staan? Dat zal ik zeggen: dat komt omdat Klaus niet wil dat wij werkelijk gaan begrijpen wat hij te zeggen heeft: niets namelijk! Nogmaals, hij zal best heel bijzondere dingen met paarden kunnen doen, maar hij is ook volslagen kierewiet. We kunnen hem voordragen bij het Guiness Book of Records als de wereldkampioen zwammen.
je weet het in ieder geval hilarisch te omschrijven siesz! hahaha!
nu krijg ik zomaar zin om het boek te gaan lezen, maar eerder om te weten waar jij het over hebt dan om mijn 'diepere zelf' te ontdekken. (wordt al moe als ik aan mijn 'diepere zelf ontdekken' denk
)