Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Maritje1991 schreef:dat is inderdaad wel een goede, wat dan jammer is.. ze rent dan naar het hoekje van de bak waar de uitgang is en daar krijg ik dr alleen weg met de zweep...
_Tara_ schreef:Maritje1991 schreef:dat is inderdaad wel een goede, wat dan jammer is.. ze rent dan naar het hoekje van de bak waar de uitgang is en daar krijg ik dr alleen weg met de zweep...
Toch zou je dat ook echt met je lichaamstaal moeten lukken hoorBij tinkers is 't vaak ook juist de kunst om minder druk te leggen ipv meer. Hoe meer druk je geeft, hoe meer een tinker hier tegen in zal gaan.
Maritje1991 schreef:dat is inderdaad wel een goede, wat dan jammer is.. ze rent dan naar het hoekje van de bak waar de uitgang is en daar krijg ik dr alleen weg met de zweep...
fuego3 schreef:ik zie het nut van het opjagen zelf niet zo ,
die energie van een paard kan er op verschillende manieren uit , als je bv een uur stap oefeningen doet kan het paard meer vermoeid zijn als een half uur door de bak crossen dmv opjagen ,
en leer je je paard zo ook niet dat vluchten best mag? maar dan ook onder het zadel ,
ik zie het hier in de buurt te vaak , plat door de bochten ff door de bak crossen tot ze de tong op de grond hebben.
maar het gek vinden dat ze onder het zadel zo heet zijn.
tuurlijk als je knol in de bak staat en dan even in de handel klappen om in beweging te krijgen met een bokje is leuk , maar om zo de enegie uit een dier te krijgen vind ik zelf niks , t is vaak een methode die gebruikt word bij te weinig tijd , maar houden/ brengen de paarden wel verder op conditie , maar meer tijd zit er voor eigenaren vaak niet aan te komen.