Ik wil graag verder met parelli...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Stuiter

Ik wil graag verder met parelli...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 21:06

Hallo allemaal!
Ik rijd western met mijn quarter en ik doe er nu een tijdje Parelli bij.
Van een stalgenootje heb ik de dvd's van level 1 en 2 gekregen.
Niet boos worden als je het onder staande leest want dat was gewoon een experiment. Ik weet dat het waarschijnlijk niet volgens de parelli methode is en daar wil ik dus wat aan doen.
We zijn nu echt klaar met level 1 en 2. Daarom probeerde ik zelf wat verder te gaan om iets nieuws uit te proberen.
Hij deed alles zo braaf aan het touwtje, dus maar eens proberen of het zonder touwtje kon.
Dat ging ook heel goed, maar nu heeft hij door dat als hij niet aan een leadrope zit en ik hem de cirkel op stuur hij ook net zo goed naar het hek kan rennen waar zijn vriendjes staan.
Ik wil nu dus eigenlijk wel verder gaan leren met de volgende dvd's.
Alleen ik snap er niet zo veel van hoe het werkt, je hebt allerlei verschillende soorten en ze zijn zo duur (ik ben student)!
Welke dvd's kan ik nu het beste gebruiken?
Waar zijn ze voor een redelijke prijs te verkrijgen? wat zijn de prijzen?
Alvast bedankt!

Cassidy

Re: Ik wil graag verder met parelli...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:09

Parelli heeft zijn programma omgegooid, waar ben je naar op zoek, de oudere levels of het nieuwe programma?

Stuiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 21:10

Ik ben er dus niet zo goed in thuis, ik denk de nieuwere versie, daarvan heb ik ook level 1 en 2 gehad

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:47

Parelli had de paketten: Partnership, Harmony en Refinement. De informatie stond eerst op een video, later werd dat een DVD.

Daarna kwam de Succes Series, en de Patterns.

Als je het vervolg wilt op level 1 en 2, zou je voor het refinement pakket kunnen gaan...

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 00:09

Als je echt al door 1&2 heen bent (en dit een fijne manier van uitleg vond) waarom neem je dan niet gewoon level 3 (en later level 4) van de nieuwe paketten?
Ik vind zelf de nieuwe levels erg fijn :j
Als je echt goedkoop wilt doen, zou ik voor een paar maandjes savvy-club lid worden. Kosten zijn per maand, staat een schat van videomateriaal en tijdschriften op de site en je kan elk moment weer stoppen. Veel, veel filmpjes kijken in een korte tijd, aantekeningen maken etc en je bent lekker goedkoop uit.

Stuiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 14:19

Cassidy schreef:
Parelli had de paketten: Partnership, Harmony en Refinement. De informatie stond eerst op een video, later werd dat een DVD.

Daarna kwam de Succes Series, en de Patterns.

Als je het vervolg wilt op level 1 en 2, zou je voor het refinement pakket kunnen gaan...

sanne83 schreef:
Als je echt al door 1&2 heen bent (en dit een fijne manier van uitleg vond) waarom neem je dan niet gewoon level 3 (en later level 4) van de nieuwe paketten?
Als je echt goedkoop wilt doen, zou ik voor een paar maandjes savvy-club lid worden. Kosten zijn per maand, staat een schat van videomateriaal en tijdschriften op de site en je kan elk moment weer stoppen. Veel, veel filmpjes kijken in een korte tijd, aantekeningen maken etc en je bent lekker goedkoop uit.

Wat is het verschil tussen de succes series , de patterns, het refinement pakket en de levels 3 en 4?
Ik zat er zelf ook al aan te denken om level 3 en 4 te doen alleen ik las toen dus dat er allerlei verschillende dvd series zijn en zie nu door de bomen het bos niet meer :o
Waar kun je deze pakketten voor een redelijk bedrag bestellen?

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:34

voorheen was er de levels 1,2 en 3 heel uitgebreid met psychologie enzo.

Toen kwamen de successeries en patterns, de successeries is ingedeeld per onderwerp en de patterns zijn oefeningen zonder echte uitleg.

tegenwoordig zijn er ook level 1 t/m 4 van de pathways... die zijn wel heel interessant, weinig geklets en veel te zien.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:19

De nieuwe levels vind ik heel leuk, maar ik kan heel slecht beoordelen hoe die zijn voor iemand die verder niets gezien heeft.

Alle oude level pakketten staan grotendeels op de savvy-club site, dus dan kan je beter even lid worden, heel veel info opzuigen en weer lid-af worden.

De patterns zijn vooral een doe-ding, als je moeite hebt met inspiratie, consistency, dan zijn die zeker leuk.

De succes series zijn gewoon een tien dvd's die een enorme overvieuw geven van 10 belangrijke onderwerpen en de parelli visie daarop, uitgelegd en in beeld.
Je kan ze ook los kopen en de eerste, horsenality, zou ik je zeker aanraden.

Stuiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 08:31

De successeries dat is het zelfde als de levels?
Je kan alleen level 1 t/m 4 op dvd's krijgen?
Hoe moet je daarna verder leren?
Waar zijn de dvd's te koop, alleen in Amerika?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:42

De successeries dat is het zelfde als de levels?
Nee, dat is een aanvulling op de level pakketten, er wordt dan dieper op bepaalde onderwerpen ingegaan.

Je kan alleen level 1 t/m 4 op dvd's krijgen?
Nee, alles van Parelli is op DVD te krijgen (sorry, te kopen)

Hoe moet je daarna verder leren?
Lid worden van de Savvy Club, door clinics te volgen, samen met andere Parelli enthousiastelingen te gaan oefenen, alle andere DVD's aan te schaffen... manieren genoeg!

Waar zijn de dvd's te koop, alleen in Amerika?
Officieel kun je ze alleen via de Parelli sites kopen maar op Ebay wil nog wel eens eea 2e hands te koop zijn.

Stuiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 10:49

Ok! thnks!! :D

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 03:47

Ik ga ff zeuren: kijk eens of je ook de boekjes kunt bemachtigen, daar staat toch ook wel een hoop info in nog. :)

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 05:43

sanne83 schreef:

Hoe kun je lid worden dan?

Stuiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 08:33

Dvd's zijn zo lekker makkelijk :P
Lisa_pluisje, volgens mij via de site van parelli

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:07

DVD's geven echter niet alle informatie, en dingen zijn soms op papier duidelijker uit te leggen...en soms zijn reacties beter zichtbaar te maken met een filmpje.

Als je alleen voor de DVD's gaat, mis je een heleboel

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:18

Hmm, dat ben ik niet helemaal met jullie eens. Zeker de nieuwste levels (pathways) vind ik erg goed in elkaar zitten wat dat betreft. De DVD's dus.
Zeker in combinatie met de patterns en de succes series mis je volgens mij niet echt veel :n

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:43

Sleutelwoord is : combinatie met. Een beginnend Parellier heeft niet alles thuis liggen en zal dat in het eerste begin ook niet aan willen schaffen. Dus als je als beginner voor een pakket kiest, kies dan voor het meest complete, en dat wat je redelijk goedkoop tweedehands kunt krijgen. En dan zie ik de oude levels vaker langskomen dan de succes series of de pathways...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:07

Toch is het denk ik echt de moeite waard om voor de nieuwe levels te gaan. Ik heb ondertussen 3 versies voorbij zien komen, en dan vind ik persoonlijk de nieuwste versie (pathways) echt de beste. Redelijk rechttoe rechtaan zonder allerlei geleuter van hoe mensen zouden moeten leren etc. Maar wel met de nadruk op het niet blijven hangen in level 1 of 2... en begrip voor verschillende types paarden die dus op een verschillende manier kunnen reageren.
Maar dat ben ik dan he? :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:52

Nu ben ik meer van Clinton Anderson, en die is ook redelijk rechttoe rechtaan. Dat geneuzel van Klep Parelli (Linda met de zonneklep) en ook Stephanie Burns in de oudere levels was ik op een gegeven moment serieus zat).

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:00

Ik ook. Daarom ben ik wel fan van de nieuwere levels: daar legt Pat vooral zelf heel veel uit.
Clinton Anderson heb ik nooit DVD's van gezien, wel wat filmpjes op internet.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:25

Je hebt nu drie versies, dus het wordt lekker onduidelijk. De allereerste pakketten zou ik niet meer doen. Die zijn erg verouderd. Ik vond zelf het blauwe level 2 pakket echt heel goed, het verschilt per persoon. Ik vind Linda echt heel goed uitleggen, Stephanie had ik niets mee. Maar genoeg mensen die Stephanie helemaal geweldig vinden.
Clinton Anderson vind ik echt verschrikkelijk.
Nieuwste dvd's vind ik erg goed, maar ik heb geen idee of die ook fijn zijn voor beginners.