Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
JoanneE schreef:Ik heb een jonge pony en dit is eigenlijk het eerste werk in bak wat ik met hem doe. Het gaat erom dat hij heel erg scheef is, wat natuurlijk beter te oefenen is als hij de spieren in zijn rug ontspant. Ik heb verder niet veel les gehad, dus voor mij is het ook allemaal nieuw.
Op mijn beenhulpen en zit reageert hij nog niet zo heel goed. Soms wel, dan gaat hij al de goede kant op als ik er alleen nog maar aan denk.
Maar goed, het is wel verwarrend al die hulpen op zijn neus.
JoanneE schreef:Poeh, dat weet ik niet.
Wat ze zei, was inderdaad met passende zit- en beenhulpen, maar mijn pony begrijpt het idee niet. Hij doet netjes zijn hoofd naar beneden, maar als ik hem beloon met de release denkt hij dat de opdracht klaar is. Zijn hoofd gaat dus direct weer terug naar boven. Dit zorgt ervoor dat ik constant opnieuw moet vragen. Mijn instructrice zei dat ik de release kleiner moest maken, maar ook dan blijft dit probleem zich voordoen. Het resultaat is dat hij geirriteerd raakt omdat hij niet begrijpt dat hij zijn hoofd daar houden moet. Tevens ben ik dan constant bezig met vragen en loslaten, waardoor hij de hulpen gaat verwarren.
Het kan best zijn dat ik het verkeerd doe hoor. Maar ik was erg benieuwd naar wat jullie ervan vinden en hoe jullie hiermee omgaan. Ik was vol goede moed begonnen aan de lessen en het viel allemaal een beetje koud op mijn dak.
JoanneE schreef:Waar kan ik die bitloze instructeurs/ instructrices vinden??