Touwhalster hoe werkt het precies en hoe maak je er 1?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ilonatjuuh

Touwhalster hoe werkt het precies en hoe maak je er 1?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 19:23

Haaj,

Ik wou een touwhalster gaan gebruiken voor me VP.
Gewoon alleen voor het bezig gaan met NH.

Nou wou ik eerst weten hoe het werkt voor ik het ga gebruiken en de ervaring van iemand die hem het gebruikt of heeft gebruikt.

En of iemand een site weet waar je kan 'leren' hoe je er een knoopt heb al wat gegoogled maar nog niet het juiste gevonden. :o
Laatst bijgewerkt door ilonatjuuh op 11-04-10 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:24

*leest even mee*

Ben ik ook wel nieuwsgierig naar :)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:54

rii1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:01

Cassidy

Re: Touwhalster hoe werkt het precies en hoe maak je er 1?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 01:42

Een touwhalster zo knopen dat hij ook echt goed zit, is nog een hele klus. Voordat je het goede touw te pakken hebt ben je al wat Euro's achteruit. Bespaar jezelf de moeite en koop er een die goed past.

Links naar de uitleg hoe het halster werkt zijn hierboven al gegeven...

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 02:08

idd voor hij goed zit met het hoofd van je paard vergt oefening ;) uiteindelijk als je er veel zou knopen krijg je er handigheid in.. hoe je touwhalsters en hoofdstellen knoopt vind je op heel veel site's

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 02:11

kijk eens op www.paardnatuurlijk.nl dan bij onderzoek dan zie je ook een onderzoek over verschillende bitloze optomingen waaronder het touwhalster. Deze is wel heel simpel maar komt toch goed uit de test!

eef_paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:02

Ik las net op de site van Lovelance dat je een paard niet aan een touwhalster kan vast zetten, maar geld dit ook voor tijdens het poetsen dus gewoon ondertoezicht?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:32

Ook onder toezicht het paard niet aan een touwhalster vastzetten. Een touwhalster is een werkhalster, niet mee vastzetten, niet mee losgooien. Het breekt namelijk niet als je paard mocht gaan hangen.

eef_paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:11

Oké dankjewel.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 14:57

Even een reactie op zelf een touwhalster maken. Het is niet verstandig om zelf te gaan zitten proberen een touwhalstertje in elkaar te knopen, denk er goed aan dat het materiaal goed moet zijn, de knopen stevig zijn en dat het precies goed moet zitten. Er kan een hoop mis gaan in de training met een verkeerd touwhalster! Bij het freestylen moet het touwhalster aansluiten aan het hoofd en 2 of 3 vingers onder het jukbeen zitten. En ik waarschuw wel iedereen, die er zelf mee gaat proberen te werken, doe het niet voordat je van een "expert" op dat gebied hebt geleerd hoe je hem in de training moet gebruiken. Ik heb om de 'manege' waar ik dus les, al zoveel mensen gezien die het zelf gingen proberen en met een panisch paard aankwamen omdat ze de verkeerde hulpen op het halster gaven. Wat je je goed moet realiseren is dat dit touwhalster heel anders werkt dan een gewoon halster of hoofdstel!

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 14:58

Ohja, de manege waar je ze dus kan kopen heet equixantos, die heeft ze in alle maten en kleuren en kan je dus direct leren hoe het werkt!
www.equixantos.com

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:31

Waar kan je goedkoop maar goed touw kopen om een touwhalster te knopen? en waar kan je goedkope leadropes kopen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:55

Iedere watersportzaak heeft geschikt touw liggen om een touwhalster te knopen, maar dan heb je nog de keuze uit verschillende diktes. Hoe dikker het touw, hoe minder goed het inwerkt.
Ik zou mezelf de moeite besparen van de frustratie die het zelf willen knopen van een touwhalster met zich meebrengt, en gewoon een goed passend touwhalster kopen.
Ik zal je even een PB sturen met een website, kan dat hier niet openbaar doen want dat is spam.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:56

ilonatjuuh schreef:
Haaj,

Ik wou een touwhalster gaan gebruiken voor me VP.
Gewoon alleen voor het bezig gaan met NH.

Nou wou ik eerst weten hoe het werkt voor ik het ga gebruiken en de ervaring van iemand die hem het gebruikt of heeft gebruikt.

En of iemand een site weet waar je kan 'leren' hoe je er een knoopt heb al wat gegoogled maar nog niet het juiste gevonden. :o

Oud topic, kan hier een slotje op?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:55

Slotje wegens oud topic.