Ik ben dus druk op zoek naar een goed bitloos hoofdstel voor een mini-shetlander, ik wil gaan dubbele longe en vooral met lange lijnen aan de gang. Er komt geen bit in en ik heb wat rond gezocht maar het is wel moeilijk om wat goeds te vinden wat ook nog betaalbaar is en een goed formaat voor een mini-shet. Ik ben zelf dit gevonden:
Hij heeft dus nog nooit een bit of een hoofdstel in gehad, maar is enigsinds bekend met druk (van het halster.)
Wat zou ik het beste kunnen nemen (dit word natuurlijk voor de koop altijd overlegt met de eigenaresse van de shet, maar ik wil haar niet lastig vallen met vannalles voordat ik er zelf goed op georionteerd heb)
In mijn webshop maak ik zowel Cross-rope- briddles, touwhalsters en touwhalsters met side - pull ringen. Ik zou voor jou shetlander het touwhalster met side-pull ringen aanraden. Ik gebruik deze zelf ook met rijden en vindt het persoonlijk het fijnste. Want het werkt directer in dan als de teugels aan de andere lussen vastgemaakt zijn. Ik kan deze precies op maat maken en voor lage prijzen. De site zie je in de link hieronder.
wij kunnen ook side pulls, cross rope bridles en halsters op maat leveren. Indien je interesse hebt hoor ik het wel! Ik zou niet zomaar beginnen met een bit, omdat je dan veel druk in de mond krijgt. Eerst de communicatie met een sidepull of cross rope bridle goed krijgen en dan kan je altijd nog aan een bit denken, hoewel dat niet eens echt nodig is!
Ik heb een sidepull van http://www.diereninpastel.nl/frame.htm Die worden op bestlling gemaakt, dus kleur en maat kun je zelf bepalen. Is bovendien ook vrij goedkoop
Issake
Geplaatst: 12-08-10 13:08
De nurtural past ook op vele kleine ponys. je kan ze heel er goed aanpassen. Ik kan het altijd even nameten als je wilt
JudithO
Geplaatst: 01-09-10 21:52
Ik heb de bitloze neusriem van Ideal. Deze is te koop bij Ruitersport.com. Het is een losse neusriem, die je aan elk hoofdstel kunt bevestigen. Het werkt met nylon touwtjes volgens het kaakgekruiste systeem. Ik heb hem nu voor 2 van mijn shetten en zou echt niet anders willen!
amsterdam_30
Geplaatst: 01-09-10 21:57
Dr cook (online wel te googelen). Shet maat zal gewoon passen en je kunt handig opmeten. Staat op de website hoe het moet. Ben er zelf mee gaan mennen een tijd lang, omdat de shet zo jong was en een stang niet accepteerde en door trens heen liep. Ging perfect. Was ook kleiner te verstellen. Succes!
4catootje5
Geplaatst: 08-12-10 20:27
ik maak touwhalsters in allen maten ook met rijringetjes ik maak er zo een voor je als je er een wil kan je altijd pben
4catootje5
Geplaatst: 08-12-10 20:52
ik maak zelf touwhalsters ook met ringetjes om de teugels aan te maken je kan altijd even mailen dan maak ik er wel een voor je als je dat wil