Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ikkedus schreef:dat topic heb ik inmiddels gelezen ja en ik was zelf ook al bezig met het idee dat 1 x wmb genoeg is. Ik wil dus nu met de andere oefeningen aan de slag.
Ik moet toch iets bedenken hoe ik verder aan de slag kan met dit beestje. Ik ga nu denk ik het aanraakstuk eens op ga pakken, alhoewel dat normaal gezien geen probleem is en zadel en hoofdstel kent hij ook al. Overigens was de join up echt wel zinvol hoor. Van een paard war ik al 5 maanden niet verder mee kwam, heb ik er nu 1 die heel braaf meeloopt aan de lijn. En die man was heel rustig en duidelijk naar paard en eigenaar. Alleen de vervolgtraining was mij onvoldoende duidelijk.
Kan iemand mij verder misschien eens uitleggen hoe dit zit:
bij de Monty methode leer je het paard te volgen en jou te accepteren als leider. Dit deel is natuurlijk en kan ik volgen. Daarna ga je jezelf ineens achter de schouder of helemaal achter het paard plaatsen voor het werk aan de longe of de lange lijnen. Hoe moet dat paard dat dan ineens snappen? Dit is mijns inziens namelijk volledig tegengesteld aan het feit dat je bij de join up en follow up het paard leert dat zijn plaats achter JOU is. Wat is jullie idee/ervaring hiermee?