Natural Horsemanship voor de eerste keer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

blalala

Natural Horsemanship voor de eerste keer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 22:12

Ik wou met mijn Quarter Horse gaan beginnen met echt Natural Horsemanship. Ik heb gemerkt dat hij veel liever is met rijden als ik hem zonder hoofdstel en/of zadel rijdt. Ik wil bitloos gaan rijden en als dat goed gaat dat ook met een boomloos zadel. Ik ben alleen niet zó erg bekend met het Natural Horsemanship en zou jullie graag om tips vragen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:03

Wat wil je precies weten?

Nh is niet per sé het rijden zonder zadel of hoofdstel. :)
Zonder bit vind ik persoonlijk wel een fijn idee.

In mijn ogen is nh het totale plaatje van de omgeving met je paard, en het houden hiervan op een zo natuurlijk mogelijke manier.
Evt. vind je in mijn profiel ook nog wat nuttige linken. Ik ben er nog mee bezig, maar er staat wel het één en ander in.

Als je hier totaal nog geen ervaring mee hebt, is een dagcursus als intro bijvoorbeeld geen gek idee.
(Iets als dit bv: http://spirithorses.be/cursussen.html)

Cassidy

Re: Natural Horsemanship voor de eerste keer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 01:36

Op het moment dat je bitloos en boomloos gaat rijden, en misschien niet zo heel veel van het paard gaat vragen, kan het idd zijn dat je minder protestreacties van het paard krijgt. Maar waak ervoor om je paard aan een lang teugeltje te laten sloffen, niet te verzamelen en niet te gymnasticeren (met of zonder bit, of met of zonder zadel met boom). Het paard moet in conditie blijven om jouw extra gewicht te kunnen dragen, en soms gaat dat niet zonder dat je over een grens(je) heen gaat....

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 10:30

NH is wel iets meer en iets héél anders dan alleen je zadel en hoofdstel thuislaten :D.

blalala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 12:17

Dani62 schreef:
NH is wel iets meer en iets héél anders dan alleen je zadel en hoofdstel thuislaten :D.

Ik wou ook vrijheidsdressuur gaan doen en ook verder gaan dan alleen bitloos en zonder zadel. Ik zou graag wat tips krijgen, wat bijv. bij vrijheidsdressuur een makkelijk beginnetje is :)

TurdusMerula

Re: Natural Horsemanship voor de eerste keer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:23

Je kunt de FAQ eens lezen die op GVL staat. :)

Ondanks dat 'ie nog niet af is, vind je in mijn profiel misschien ook nog wel wat interessants. :)