Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MLoeser schreef:Ik zie hier zeker geen communicatie rust en begrip tussen paard en begeleider. Hier is gewoon sprake van dwang. Aan het paard is te zien dat hij het helemaal niet kan waarderen. Ik vind dit dus totaal niet passen onder het kopje NH.
laura1986 schreef:Hoop dat die hele industrie zichzelf ook maar naar de slager brengt dan. Of dat die mensen zelf gaan rennen, want volbloed of niet, het zijn en blijven paarden. Als je die niet fatsoenlijk kunt behandelen blijf je er maar af.
Dit heeft niks met NH te maken..
Amaretto27 schreef:laura1986 schreef:Hoop dat die hele industrie zichzelf ook maar naar de slager brengt dan. Of dat die mensen zelf gaan rennen, want volbloed of niet, het zijn en blijven paarden. Als je die niet fatsoenlijk kunt behandelen blijf je er maar af.
Dit heeft niks met NH te maken..
Dat ben ik volledig met je eens!
Judith_ schreef:Nu heb ik een vraag, puur uit nieuwsgierigheid en niet om iemand tegen de schenen te trappen: Op welke manier helpt het onder dwang laten liggen van een paard bij de problemen waar volbloeden mee rond lopen?
Ik heb het filmpje gezien, maar dat geeft mij niet echt een duidelijk antwoord.
liedje89 schreef:Ik vraag me enigzins af of deze 'gestoorde' paarden niet beter gewoon ingeslapen kunnen worden dan met zo'n methode behandeld. Dus ik vind het nu niet perce prijzenswaardig dat hij deze paarden van de slacht red oid. IK vind je brood verdienen geen reden om je paard slecht te behandelen. Maar ik snap deze methode niet echt dus kan ik moeilijk zeggen dat ik er nu zo tegen ben.
Cassidy schreef:liedje89 schreef:Ik vraag me enigzins af of deze 'gestoorde' paarden niet beter gewoon ingeslapen kunnen worden dan met zo'n methode behandeld. Dus ik vind het nu niet perce prijzenswaardig dat hij deze paarden van de slacht red oid. IK vind je brood verdienen geen reden om je paard slecht te behandelen. Maar ik snap deze methode niet echt dus kan ik moeilijk zeggen dat ik er nu zo tegen ben.
Dus de blokkade zit in je eigen hoofd? Het is je eigen ethiek die je in de weg zit? Moeten daarom levens beeindigd worden?
Denk daar maar eens over na. Wie ben jij om te beslissen dat een methode niet mag, maar het paard wel dood moet omdat JIJ een probleem hebt met een bepaalde methode?
Citaat:Het gaat heel beroerd in de raceindustrie, helemaal in deze economisch moeilijke tijden. In Engeland hebben de renpaarden die niet meelopen aan de top, het heel slecht (en hun trainers, jockeys en eigenaren ook). Iedereen die een paard, dat niet wil of wordt overdonderd door de gangbare manier van aanpak, weet te corrigeren, en zodanig weet te corrigeren dat hij niet dood hoeft, heeft mijn zegen.
Anoniem schreef:ik ben het wel met Cassidy eens..
Grote kans dat laura1986 en Amaretto27 bijde nog nooit op de renbaan zijn geweest..
Dit soort technieken worden overal toe gepast.. ook in de dressuur en springsport.. Maar zien wij dat niet of willen wij dat niet zien? Want Dresuur is onze sport... En daar kan natuurlijk niets mis mee zijn..
Zelf ben ik ook nog nooit op een ren baan geweest... Maar ik vind dat de uitstraak van laura1986 een beetje gel*l is.. Aangezien ze waarschijnlijk geen ervaring met de rensport heeft..
laura1986 schreef:Anoniem schreef:ik ben het wel met Cassidy eens..
Grote kans dat laura1986 en Amaretto27 bijde nog nooit op de renbaan zijn geweest..
Dit soort technieken worden overal toe gepast.. ook in de dressuur en springsport.. Maar zien wij dat niet of willen wij dat niet zien? Want Dresuur is onze sport... En daar kan natuurlijk niets mis mee zijn..
Zelf ben ik ook nog nooit op een ren baan geweest... Maar ik vind dat de uitstraak van laura1986 een beetje gel*l is.. Aangezien ze waarschijnlijk geen ervaring met de rensport heeft..
Ben nog nooit op een renbaan geweest nee, gelukkig maarAls het allemaal draait om racen, geld verdienen, winnen... Waarom dan in godsnaam met paarden? Ik snap wel dat als je hier paarden voor gaat fokken dat die dan niet leuk en aardig hoeven te zijn (al kan dat natuurlijk wel), maar ik ben dan wel van mening dat je dan raar bezig bent.
Dressuursport en springsport vind ik met al hun excessen mistens zo erg.
Het gaat mij erom dat die mensen zich gewoon niet intresseren in wat nou leuk zou zijn voor een paard, die zien het gewoon als middel om geld te verdienen. En dat is ook het punt waarop het dierenwelzijn misgaat. Er zijn zo veel andere dingen waarmee geld verdient kan worden, die mensen hebben wel een keuze. Paarden niet (echt), want als ze in verzet gaan en hun mening of angst laten zien, worden ze of afgemaakt of gedwongen om toch mee te werken.
Mijn commentaar komt ook echt niet zomaar uit de lucht vallen, heb er echt wel over nagedachtDat er mensen zijn die het niet willen weten weet ik ook wel, maar hoop toch dat deze simpele logica op wordt gepikt...