Heeft '7 Games' zijn grenzen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xChevalover

Heeft '7 Games' zijn grenzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 23:18

Ik heb me verdiept in The 7 Games omdat ik dit het meest haalbare vind voor een beginnend paard met een beginnend ruiter :P Ik heb namenlijk een 2-jarige, dus sommige NH 'oefeningen' vind ik nog wat te ingewikkeld voor mezelf en het paard :D Ik vond die 7 spelletjes dus een goeie bassis!!

Nu heb ik dus wel een vraagje; Ik heb The Friendly Game en The Porcupine Game 'gewonnen', en ben nu zowat bezig met spel 3 en dat gaat vrij goed... Maar is er eigenlijk een grens bij de spellen? Ik bedoel bijvoorbeeld spel 5; The Circling Game. Dat ga ik dus nog niet doen, omdat mijn beestje natuurlijk nog te jong is om te longeren etc... Maar spel 6 en 7, zou ik die misschien al wel mogen doen? Is het over obstakels springen en 'wijken' al haalbaar op 2-jarige leeftijd? Aangezien mijn paard enorm leergierig is, denk ik dat ik deze spellen dus wel ga kunnen uittesten voor zijn 2,5...

Ik hoop dat je het een beetje begrijpt? :o :D

Caira

Re: Heeft '7 Games' zijn grenzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:26

ik denk dat je ze allemaal wel kunt doen hoor, er is een groot verschil tussen longeren en the circling game!

xChevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 23:32

Zou je zo vriendelijk willen zijn om dat aan me uit te leggen? :D := want met de Circling game heb ik nog niet echt ervaring (heb het alleen met een volwassen paard aan de longe gedaan, ik weet dus niet hoe ik het met een 2-jarige moet doen :o )

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:53

Je moet je paard gewoon niet 300 rondjes laten lopen in de circling game. Door de circling game kun je verder met spelletjes doordat je paard de send en draw kent. Zo kun je dus figure 8, weave, changing directions en andere patterns leren. Bouw het op met weinig circels zodat je paard weet wat de bedoeling is dat is.
Sideways en Squeeze kun je ook gewoon doen, squeeze kan ook zonder obstakels of gewoon met kleine opstakels en sideways kleine stukken moet lukken.

1 tip: blijf niet te lang in level 1 hangen dit level is er namelijk voor jou en niet voor je paard. Op ten duur kan je paard gefrustreerd worden door de oefeningen omdat het allemaal te lang duurt en saai is (deze oefeningen spelen ze onderling ook continu) en in level 2 wordt het pas leuk voor je paard omdat je gaat uitbreiden.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:09

Er zit een logische opbouw in de games, en die is er niet voor niets. Maar het belangrijkste is, altijd, dus ook hier, dat je je gezond verstand gebruikt. Kijk naar wat je paard je vertelt. :)

Goed dat je hier mee bezig bent - stel gerust je vragen. :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 04:09

Als je 1 of 2 cirkels vraagt (maximaal per keer) heb je toch de circling game gedaan zonder dat het te belastend is voor een twenter. Het gaat namelijk om het principe en niet om 'het rondjes lopen' want dan wordt het meer longeren en dat wil je niet.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 19:09

xChevalover schreef:
Nu heb ik dus wel een vraagje; Ik heb The Friendly Game en The Porcupine Game 'gewonnen', en ben nu zowat bezig met spel 3 en dat gaat vrij goed... Maar is er eigenlijk een grens bij de spellen? Ik bedoel bijvoorbeeld spel 5; The Circling Game. Dat ga ik dus nog niet doen, omdat mijn beestje natuurlijk nog te jong is om te longeren etc... Maar spel 6 en 7, zou ik die misschien al wel mogen doen? Is het over obstakels springen en 'wijken' al haalbaar op 2-jarige leeftijd? Aangezien mijn paard enorm leergierig is, denk ik dat ik deze spellen dus wel ga kunnen uittesten voor zijn 2,5...

Ik hoop dat je het een beetje begrijpt? :o :D

Gewonnen? :=

Ik zou zelf met een 2jarige nog niet zoveel doen, de eerste 3 games zijn de basis. Zitten die games er goed in, dan ben je al een heel eind.
Persoonlijk zou ik de circling overslaan (vooral de short range) De send en de allow leert een paard ook wel bij de squeeze game. Squeeze game hoeft niet over een sprong, daar kun je genoeg variaties voor verzinnen waarbij het paard op de grond blijft. Sideways zou ik ook overslaan, imo ook te belastend.

Maargoed, ik vind iets al gauw too much voor een jong paard. Ik heb zelf ook een jong paard, maar daar ben ik nu nog niet mee bezig. Als we iets doen, dan zijn dat alleen oefeningen waarbij paard vooruit of achteruit gaat. Dus voornamelijk de eerste 3-4 games.

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:51

Lekker alle games af... geen enkele doe je 5 keer achter elkaar, en meer dan 3 of 4 rondjes bij de circling game doe je toch meestal niet. Bovendien zijn ze nog in allerlei varianten uit te voeren. Ik zou de korte bochtjes in draf en galop uiteraard wel vermijden.
Springen over een obstakel kan ook heus, gewoon lekker alles afwerken, leuk voor je paardje, leuk voor jou, zolang je het maar niet eindeloos op dezelfde manier doet!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 01:49

Op het moment dat jij en je paard alle games beheersen, zijn er altijd variaties op te bedenken waardoor het voor het paard net even anders, en interessanter wordt en blijft. Gebruik je fantasie en laat je inspireren door je omgeving, en je zult er van staat te kijken hoeveel variaties er op de games mogelijk zijn, en in wat voor situaties je ze toe kunt passen....

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 02:17

Los daarvan een 'algemene waarschuwing': blijf niet te lang in level 1 hangen!

peer2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 02:21

Hihi lijkt wel een computerspel hoe jullie erover praten ;) Kan je ook game-over??

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:26

Game Over wil je niet. Je krijg er het maximale aantal punten voor, maar is niet zo gezond voor je of voor het paard....

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:01

Game over... := ?

*ziet een platgestampt persoon of een platgestamd paard voor zich*

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 10:21

De Circling game kun je beperken tot twee rondjes om je heen. Dat is ook voldoende voor je twenter om het principe te begrijpen. Ik vind een twenter niet te jong om de seven games te leren. Houdt gewoon rekening met de leeftijd en het concentratievermogen van je jonge paard. Zo kun je bijv. beter iedere dag een kwartiertje aan de slag, dan drie keer in de week anderhalf uur.

Succes!

Enne, jouw paard mag juist blij zijn met een baasje dat hem op deze jonge leeftijd al zo'n basis aanleert! Hebben jullie later alleen maar veel profijt van. Dus ga gewoon lekker door :).

Verder is alles eigenlijk al gezegd in dit topic :).