het begin???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

merle1

het begin???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 20:51

Hi ik wil graag beginnen met Natural Horsemanship...
maar wie/wat is nou echt goed kwa boek/dvd om iets meer te weten te komen:D
en is het aangeraden om les te nemen of zijn hier mis ook mensen die het zonder les hebben gedaan??
hoor graag van jullie bokkers *D
gr merle1

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: het begin???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:06

Ik verplaats dit van NA naar NH.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 00:53

als je wilt weten wie jij goed vind en welke manier van werken jij prettig vind, zou je denk ik meerdere boeken/dvd's van verschillende personen moeten lezen/bekijken.
Je kan op internet namen van bekende NH mensen zoeken, op youtube filmpjes van ze kijken, en als je beetje geluk hebt die boeken lenen bij de bieb.

Zelf heb ik les, dus geen ervaring met het zelf uitzoeken via boeken, de manier die ik leer staat meest gelijk aan die van Klaus Ferdinand Hempfling, qua rijden op dat van Sally Swift.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:29

Als je zelfstudie wilt gaan doen (met het risico dat je de draad halverwege kwijtraakt) zou je wat verschillende boeken kunnen lezen. Hempfling vind ik persoonlijk voor een beginner niet te volgen.

Wil je echt een programma, dat je van Achterwaarts tot Zijgangen gaat begeleiden, zou ik je willen adviseren om het programma van Pat Parelli te gaan volgen. Er zijn filmpjes op Youtube te vinden, en de nodige topics over zijn methode. Gebruik de zoekfunctie eens?

Edit: demo filmpje

[LN] Parelli demo 23 januari op Youtube

Boek van Parelli is al wat ouder maar recentelijk naar het Nederlands vertaald. Het heet Natural-Horse-Man-Ship en is te verkrijgen via Mediaboek...

merle1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 14:33

Cassidy schreef:
Als je zelfstudie wilt gaan doen (met het risico dat je de draad halverwege kwijtraakt) zou je wat verschillende boeken kunnen lezen. Hempfling vind ik persoonlijk voor een beginner niet te volgen.

Wil je echt een programma, dat je van Achterwaarts tot Zijgangen gaat begeleiden, zou ik je willen adviseren om het programma van Pat Parelli te gaan volgen. Er zijn filmpjes op Youtube te vinden, en de nodige topics over zijn methode. Gebruik de zoekfunctie eens?

Edit: demo filmpje

[LN] Parelli demo 23 januari op Youtube

Boek van Parelli is al wat ouder maar recentelijk naar het Nederlands vertaald. Het heet Natural-Horse-Man-Ship en is te verkrijgen via Mediaboek...

HI oki bedankt!

_vivi_ schreef:
als je wilt weten wie jij goed vind en welke manier van werken jij prettig vind, zou je denk ik meerdere boeken/dvd's van verschillende personen moeten lezen/bekijken.
Je kan op internet namen van bekende NH mensen zoeken, op youtube filmpjes van ze kijken, en als je beetje geluk hebt die boeken lenen bij de bieb.

Zelf heb ik les, dus geen ervaring met het zelf uitzoeken via boeken, de manier die ik leer staat meest gelijk aan die van Klaus Ferdinand Hempfling, qua rijden op dat van Sally Swift.

Oki
Bedankt allemaal! ga eens ff zoekeN:D

Priya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:44

Snuffel wat rond op internet, lees dingen en kijk waar jij je door aangesproken voelt. Je kan de bibliotheek induiken voor boeken over ''jouw'' stroming binnen NH, of mensen opzoeken die daar ook mee bezig zijn. Persoonlijk denk ik dat je heel veel kan leren door je aan te sluiten bij mensen die met NH bezig te zijn. Vooral niet blindstaren op één ding; overal zit wel wat in!

merle1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 18:18

Priya schreef:
Snuffel wat rond op internet, lees dingen en kijk waar jij je door aangesproken voelt. Je kan de bibliotheek induiken voor boeken over ''jouw'' stroming binnen NH, of mensen opzoeken die daar ook mee bezig zijn. Persoonlijk denk ik dat je heel veel kan leren door je aan te sluiten bij mensen die met NH bezig te zijn. Vooral niet blindstaren op één ding; overal zit wel wat in!

Bedankt ik ben al bezig met rond zoeken op internet! voel me wel bij sommige dingen van parelli aangesproken:D wat me echt leuk lijkt!:D

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 10:50

merle1.

Persoonlijk denk ik dat dit boek jou ook aangeraden kan worden: "Het paard als partner"
Hier worden zes visies op Natural Horsemanship gegeven. Dan krijg je van meer wat mee.

Op het gebied van duidelijkheid is het Parelliprogramma idd het meest een stappenplan.

merle1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 19:27

Dyonne schreef:
merle1.

Persoonlijk denk ik dat dit boek jou ook aangeraden kan worden: "Het paard als partner"
Hier worden zes visies op Natural Horsemanship gegeven. Dan krijg je van meer wat mee.

Op het gebied van duidelijkheid is het Parelliprogramma idd het meest een stappenplan.

Hi oki:D ik ga eerst kijken of ze hem in de bieb hebben:D en anders moet ik het maar aanschaffen:D bedankt!

bloem79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:08

hallo
ik had de dvd equiplay
die is erg leuk
en voor mij heel handig in het nederlands
succes en veel plezier ermee

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 09:43

Ik heb maar 1 keer les gehad (vorig jaar) en heb verder zelf alles uitgezocht met de levels van Parelli (en uiteindelijk vrijwel alle andere dvds). Ben erg tevreden met de resultaten, al merk ik wel dat naarmate je verder komt een lesje hier en daar misschien niet onverstandig is.