Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kirr__ schreef:Als je gisteren pas voor de eerste keer een soort neckrope gebruikt hebt ga er dan niet morge al mee naar buiten. Alles vergt oefening, kan goed zijn dat het morgen minder goed gaat met neckrope. Ik vind het persoonlijk nogal gevaarlijk, zeker zoals jij beschrijft, het is niet je eigen paard, je kent haar nog niet lang,.... Ik ken er sommigen die dit doen maar die zijn zowat met het paard opgegroeid en kennen het echt door en door. als je het persee wil zou ik er voor de veiligheid een bitje inhangen, teugels gewoon los, maar zodat je toch nog iets te zeggen hebt moest je paard buiten zo enthousiast worden dat ze de neckrope vergeet.
Als je veel met halster wilt rijden, zou ik toch voor een rijhalster gaan, heb er zelf ook 1 en dat is toch een heel verschil met een gewoon halstertje.
galley schreef:Kirr__ schreef:Als je gisteren pas voor de eerste keer een soort neckrope gebruikt hebt ga er dan niet morge al mee naar buiten. Alles vergt oefening, kan goed zijn dat het morgen minder goed gaat met neckrope. Ik vind het persoonlijk nogal gevaarlijk, zeker zoals jij beschrijft, het is niet je eigen paard, je kent haar nog niet lang,.... Ik ken er sommigen die dit doen maar die zijn zowat met het paard opgegroeid en kennen het echt door en door. als je het persee wil zou ik er voor de veiligheid een bitje inhangen, teugels gewoon los, maar zodat je toch nog iets te zeggen hebt moest je paard buiten zo enthousiast worden dat ze de neckrope vergeet.
Als je veel met halster wilt rijden, zou ik toch voor een rijhalster gaan, heb er zelf ook 1 en dat is toch een heel verschil met een gewoon halstertje.
Ik rijd met het touwhalster en merk dat ze net zo goed reageert als met het bit. Bovendien is ze bomproof.
Ik had er ook al bijgezet dat ik nog veel moet oefenen;0
Kirr__ schreef:Ik bedoelde eigenlijk dat je best nog iets anders als alleen de neckrope mee naar buiten neemt. In geval van nood. Het bit was maar een voorbeeld. Ga je veel buiten met je halster? Heb je ooit het gevoel dat hij toch wel liever rent dan terug te komen als jij het vraagt?
Zulke dingen moet je je afvragen voordat je weet of het veilig genoeg is.
Maar een paard blijft altijd een paard en kan altijd iets onverwachts doen, volgens mij bestaan er dan ook geen bomproofpaarden, want niemand kan ooit zeggen of een paard nooit van iets zou kunnen schrikken.
Het is natuurlijk wel goed dat het paard van erg weinig schrikt. Hoe oud is het trouwens?
galley schreef:Nu is de vraag, wanneer zou ik het kunnen proberen met zo'n ding naar buiten te gaan?(moet nog veel oefenen, maar de vraag komt in me naar boven)
en
Kan ik het met een touwhalster blijven doen, of is het beter een officiele te bestellen
Ook wil ik graag weten of ik mag remmen door er druk op te geven, ze reageert er goed op maar ik ben bang dat ik haar luchtpijp afknel.
Ireen_ schreef:Ik kan mijn paard als ik er naast loop opzich ook goed leiden aan de halsring (ik heb nog steeds een gewoon touw om de hals), daarnaast heeft ze ook nog een hele handige grote voorpluk.. maar inderdaad, het is dan ook wel prettig om iets om het hoofd te hebben.
Waratje schreef:xNavatu schreef:Ik zou er wel voor zorgen dat je in ieder geval zelf zeker weet dat je er klaar voor bent.
Als jij denkt dat je er klaar voor bent, zou ik niet weten waarom het niet kan namelijk =)
Ik wel, als de eigenaar het niet goed vindt ben je namelijk ook snel klaar!