Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
bispax schreef:ik heb alle 2 geprobeert en ben echt van te spreken
leer bitje heb ik in het begin paar x gebruikt met inrijden van m`n hengst ..ligt fijn in hun mond en die neusriem is ook zeer fijn ...die laat gelijk de druk weg zodra de teugels los gaan ..
dat is mijn mening erover
gr takoda tasunke horses
caspara schreef:bispax schreef:ik heb alle 2 geprobeert en ben echt van te spreken
leer bitje heb ik in het begin paar x gebruikt met inrijden van m`n hengst ..ligt fijn in hun mond en die neusriem is ook zeer fijn ...die laat gelijk de druk weg zodra de teugels los gaan ..
dat is mijn mening erover
gr takoda tasunke horses
Dank voor je reactie! Goed om te horen dat de neusriem en het leren bitje fijn werkten voor jou. Werkt het ook inderdaad zoals ze beloven, dat je het zo kunt instellen dat je kunt kiezen hoeveel je op het bit inwerkt en hoeveel je inwerkt op de neus als je neusriem en bit gelijktijdig gebruikt met enkele teugels? Heb jij daarmee geexperimenteerd?
annebe schreef:Caspara@ Je zou deze 2 goed kunnen combineren.
Beide teugels neem je in handen, zodat je snel kunt schakelen.
Je neemt eerst je paard terug met op de neusriem, reageerd hij niet, dan gelijk de andere erbij die aan het bit zit.
Let hierbij wel goed op je houding! Wat geef jij aan met je zit?
De juiste timing van de teugelwerking is van cruciaal belang ennn.... vergeet je paard niet te belonen op het moment dat hij hij stil stil staat (het liefst in de vorm van losheid in de teugels, dus de druk eraf.)