Waar kun je verschillende BBPs uitproberen? Of waar proef?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sassol

Waar kun je verschillende BBPs uitproberen? Of waar proef?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 14:15

Hallo Bokkers,

Ik ben nog steeds op zoek naar mijn ideale BBP, aangezien het echt alles is waar ik op rijd (heb geen zadel), wil ik wel dat hij lang meekan en voor vaker gebruik bruikbaar is.

Mijn houding is goed genoeg voor een BBP, maar als we tijdens een buitenrit aan het crossen zijn en mevrouw besluit op zij te springen, moet het BBP wel blijven liggen. En ik moet er niet vanaf kunnen glijden.
Mijn bijrijdster moet nog leren om zonder zadel te rijden, dus als hij wat dikker is is dat wel fijn, aangezien zij miss nog een beetje stuitert.

Weten jullie waar ik verschillende BBP's kan proberen op mijn paard? (Liefst zonder dat ik mijn paard moet vervoeren) of waar ik BBPs 2 weken op proef kan hebben oid?

Het paard staat gestald in Wijchen (omg. Nijmegen)

Hoop dat jullie iets weten!

TurdusMerula

Re: Waar kun je verschillende BBPs uitproberen? Of waar proef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:43

Voor zover ik weet kun je nergens een BBP op proef krijgen.

Ik wil je er ook op wijzen dat een zadel er niet voor niets is, een zadel verdeeld de druk en een BBP doet dat nauwelijks.

Heeft het een bepaalde reden waarom je een BBP zoekt en geen zadel? :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 12:07

Ik heb het helemaal gehad met zadels. Dan is ze weer wat dikker, dan is ze meer gespierd, dan is ze nog een cm gegroeid, of we weten niet waarom maar er is altijd wel een reden dat ik weer een nieuw zadel moet halen of hem moet laten aanpassen en langer dan 2/3 maanden liggen ze niet goed (en dan heb ik het nog niet eens over perfect).

Ik ben toen omdat ik weer eens zonder zadel zat een tijdje gaan rijden met een BBP, dit beviel me zo goed en mijn houding was er zo door verbeterd dat ik verkocht was. Dit was alleen een simpel BBP en dus niet voor dagelijks gebruik. (3x/week)

Zoek nu dus nog steeds het perfecte BBP of combinaties van schapendekjes en een BBP? Ook wel eens van gehoord. Hoe duurder ze zijn, hoe dunner lijkt wel. Heb ik de goeie dikte, dan schuift ie weer of ligt niet goed.

Wil eigenlijk ook niet al dat geld aan een zadel (wat dan wel voor langere tijd past) uitgeven als ik hem niet nodig heb.

Maar misschien dat je een goeie tussenweg weet?

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:35

en een boomloos zadel? dat is eigenlijk net als een BBP maar dan met beugels en van leer ipv van stof.
die vallen qua prijs ook nog mee en of je paard nou dikker dunner of hoger word, maakt niet uit. Het boomloze zadel past zich juist aan je paard aan. kijk anders eens op www.boomloosrijden.nl daar staat wat info en weetjes over het zadel en uiteraard de barefoot boomloze zadels. Misschien is dit een goede tussenweg :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:43

Ik heb een barebackpad van barefoot en die vind ik erg fijn :j Heb 'm nog niet zo lang en pas een paar keer gebruikt maar zelfs zonder aansingelen (had geen singel in de goede maat, dus die hing gewoon in een boogje onder zn buik := ) bleef ie liggen en ging ik niet glijden :)) Is ook een wat dikkere pad. En wat ik een voordeel vind is dat er een gewone singel aan kan en je paard dus niet zo'n snijdende nylon riem om heeft..
Afbeelding

Dit was mijn topic toen ik op zoek was, staat ook veel info in
[HAR] Barebackpad , zie door de bomen het bos niet meer

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:27

De druk wordt niet goed verdeeld door een bbp. Ik wil je dan ook met klem AFRADEN om een bbp te gebruiken ter vervanging van je zadel.
Denk eens aan boomloos, klinkt alsof dat wat voor je zou zijn. :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:40

Ik vind het persoonlijk grote onzin dat je beter niet met bbp ipv zadel kan rijden, maar ok :=

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:44

@ Wendy, heb je wel eens de afdruk van een zadel, boomloos zadel, ppb en zonder zadel (afdruk van je billen) gezien en vergeleken? (Afdruk van bv zweet, of temperatuurmeting)

Een zadel is er niet voor niets... ;)