Wat raden jullie aan?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk_M

Wat raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 00:01

Hallo,
Ik ben een beginner in het natural horsemanship, maar wel enorm geintresseerd.
Daarom ben ik op zoek gegaan naar meer info erover maar ik kom echt enorm veel tegen!
Van parelli: levels, succes series, boeken.. En dan heb ik het nog niet over alle andere lectuur :?
Kunnen jullie me echt iets aanraden om mee te beginnen?
Alvast bedankt!

Cassidy

Re: Wat raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:10

Ik zou je willen aanraden om te beginnen met het boek van Parelli: Natural-Horse-Man-Ship. Is onlangs in het Nederlands vertaald, en daardoor wat makkelijker te volgen.

Het systeem van Parelli is een smeltkroes van verschillende trainingssystemen, verpakt in een didactisch aantrekkelijke vorm. Het boek is wat ouder en behandelt de basis, pas later is hij de oefeningen "games" gaan noemen. Het boek reikt je heel veel wetenswaardigheden aan over de manier waarop paarden denken, en de manier waarop de oefeningen in de games worden uitgevoerd. In mijn ogen een goede start.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 08:54

ik ben begonnen met verschillende boeken(voest, teblick, parelli). je kan natuurlijk ook kiezen om een keer naar een clinic te gaan met je paard?

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:52

Ik ben begonnen met les te krijgen in grondwerken, daarna heb ik level 1 van Parelli aangeschaft en ben daar op door gegaan. Ook heb ik nog wat van Emiel Voest meegepakt in mijn basis maar nu werk ik alleen nog maar met de Parelli methode.
Clinic's bekijken is heel leerzaam en zo kun je ook een beetje kiezen welke methode jou het meest trekt. Boeken en dvd's kunnen daar ook heel erg bij helpen.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 12:08