Ik zou eerder kiezen voor de dvd's. Ik volg zelf het thuisstudie programma van Parelli en heb ook de dvd's van Emiel Voest gezien, mij heeft Parelli heel erg geholpen. De dvd's zijn speciaal gericht op beginnende mensen en heeft verschillende levels dus het programma is 'oneindig' lang en je kunt jezelf steeds beter ontwikkelen. Voest geeft een basis en geeft imo niet genoeg informatie om door te groeien terwijl Parelli dat wel geeft. Als ik jou was zou ik opzoek gaan naar een oud Parelli level 1 pakket of de nieuwe pakketten: Succes Series en de Patterns al vind ik zelf level 1 en 2 interessanter en zijn de SS en Patterns leuk voor erbij, om meer te weten te komen en door te groeien.
Pat Parelli en Emiel Voest hebben beide ook boeken geschreven die je vast en zeker in de boekenwinkel of op internet kunt kopen. Er zijn nog meer verschillende stromingen zoals Klaus Ferdinand Hempfling en Nevzorov alleen weet ik niet zeker of hun ook een thuisstudie programma ontwikkeld hebben. Zoek veel op internet op en bekijk zo welke methode het beste bij jou en jouw paard past en maak daar een begin mee
,