Clinics/cursussen/opleidingen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bojangles

Clinics/cursussen/opleidingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 15:09

Hallo allemaal,

Welke cursussen, clinics (of misschien wel opleiding bijv. ISPH) hebben jullie gedaan en wat vonden jullie nou echt de moeite waard?
Misschien wel leuk om er bij te vertellen of je zelf beginner was/bent in het NH/grondwerk of juist al meer ervaren.

Ben benieuwd!

TurdusMerula

Re: Clinics/cursussen/opleidingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 22:53

Ben wel heel benieuwd vanuit welke insteek je dit topic opent. :)

Zelf willen doen? Kijken wat er leuk/mogelijk is? Of...? :)

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 08:36

Volgend jaar heb ik mijn diploma (HBO natuurlijke geneeswijzen voor dieren) en aangezien ik mij voornamelijk gericht heb op paard & gedrag, zou ik het erg leuk vinden om nog meer bij te leren op dit gebied, je bent nooit uitgeleerd namelijk en je kan van alles en iedereen eigenlijk wel wat leren :)

Zelf doe ik al fanatiek grondwerk/nh & vrijheidsdressuur (bijna 6 jaar), geef regelmatig demo's en af en toe wat privélessen. Laatst ook voor een klas een les gegeven met de paarden en dat vond ik ook harstikke leuk.

Als ik mijn studie heb afgerond wil ik er graag wat mee gaan doen, maar ik zou ook graag verder willen met de vrijheidsdressuur-lessen, aangezien ik veel vraag daarvoor krijg maar op moment gewoon te weinig tijd daarvoor heb.

Aangezien ik het natuurlijke gedrag, grondwerk op lichaamstaal etc als basis gebruik, lijkt het me leuk om hier nog meer op bij te leren of misschien wel andere dingen te leren :)

Dus daarom mijn vraag welke curssussen etc interessant zijn en of ze meer voor beginnende of meer ervaren mensen zijn, zodat ik me wat kan oriënteren wat leuk zou zijn voor mij om te volgen of te doen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 17:20

In Engeland schijnen hele gave cursussen clickeren gegeven te worden, ook voor vergevorderden...

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 17:21

Okee bedankt voor de tip!
Ik ga eens op zoek naar informatie :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 17:28

Had ik gelezen, dat Piet Loof daar naartoe was geweest/vaker wilde... Vandaar, hij is daar toch heel erg mee bezig...

Zelf denk ik over de Centered Riding-instructeurs opleiding, maar da's misschien niet helemaal wat je bedoelde...

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 17:29

Dat vind ik ook wel interessant hoor, krijg zelf ook les met o.a als basis balanced riding :j

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 17:32

Je kunt bv. een open clinic rijden; en misschien blijkt de instructeursopleiding ook wat voor jou.
Natuurlijk bekappen vind ik zelf heel interessant, de theorie is gewoon sowieso wel boeiend, ook als het niet jouw ding is...
De instructeursopleiding van Anne Muller is héél interessant.
Die van Voest is 'leuk voor erbij'...

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 23:31

ik vind het zo jammer dat de meeste cursussen zo duur zijn. Wel begrijpelijk, maarja.....

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 00:24

Zal altijd blijven, je zult het moeten zien als investeren in jezelf... ;)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:15

Vorig jaar heb ik de opleiding bij Anne Muller gedaan en in een woord GEWELDIG! Wat je daar leerd.....
Niet alleen veel over paarden/ lesgeven/ extrieur/anatomi, maar ook veel over jezelf diactiek en nlp.

Deze opleiding heeft mij meer gebracht dan de opleiding bij Hofstede Oostrijk.
Bij Anne krijg je alles en ze zet zich gewoon 1000% voor je in.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 00:41

Ik weet dat ze bij De Paardenmaat een cursus/opleiding van (ik dacht) 3 jaar hebben, de Deepening word het genoemd.
Zelf volg ik de gewone lessen daar wat met grondwerk, nh en centered riding te maken hebben enzo, maar de Deepening is iets wat daar los van staat en waarbij je dus dieper op alles ingaat, dit houd in dat je soms wel 4 dagen achter elkaar heel intensief bezig bent met het werken met de paarden, er worden ook wel eens lessen gegeven in het buitenland (vaak finland) ik dacht dat je als je de Deepening volgt ook mee kan gaan.
Deepening studenten/cursisten komen soms ook les geven (invallen), en wij heben een tijdje een assistent instructrice gehad die ook mee deed met de Deepening.
Volgens mij is het wel zo dat er per cursus periode maar 1 Deepening groep is, alleen dat weet ik niet helemaal zeker, ik weet niet of ze na deze groep weer een nieuwe Deepening gaan doen.
Als het je wat lijkt kan je altijd even info zoeken op de site als daar wat opstaat.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 01:22

De Paardenacademie lijkt me ook helemaal het einde...

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:38

ik zit ook wel eens te denken over een opleiding. maar ik zou ook niet weten wat.... lastig hoor!

heeft iemand hier de opleiding bij hofstede oostrijk gedaan? en wat vonden jullie er van?

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 15:04

Boe@ Vergeten te vertellen..
Een vriendin is er ook net voor de toetsen van het eerste jaar uitgestapt.

Maar ik vind het lastig om ergens over te oordelen terwijl een ander persoon misschien wel iets anders ervaart.