welke soort hoefschoenen oor mijn pony?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CosMir

welke soort hoefschoenen oor mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 21:18

Hallo, Tnx voor het lezen van mijn probleempje...
Mijn pony wordt nu 2 jaar natuurlijk bekapt, maar hij blijft helaas erg gevoelig. Dus de keuze gemaakt om hoefschoenen aan te schaffen.
Nu weet ik alleen niet goed welke aangezien zijn hoef-afmeting er steeds een beetje tussenin zit qua maat:
breedte: 117 en 118 (alleen voorhoeven)
Lengte: 125

Die van easyboot spreken me aan maar die is tot 116 en vanaf 117. Waar ik dan bang voor ben is dat ze gaan schuiven/draaien e.d. Ik hou de hoeven trouwens zelf ongeveer tweewekelijks bij)
Bij die van renegade moet je ook kiezen tussen of 116 of 121, nogal een verschil dus!
Mijn pony heeft een erg gevoelig huidje waardoor ik wat vrees voor de marquis qua schuren
en over smit hoor ik nogal verschillende verhalen...

Heeft iemand ervaring met easyboots of renegade met ong. dezelfde hoefmaat als mijn pony? Of die ook tussen twee maten inzit?
Heeft iemand een goed advies om de goede keuze te maken?
Heeft iemand in de buurt van Hengelo toevallig een paar liggen die ik een keer kan testen? (zou natuurlijk helemaal perfect zijn!!)

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groeten, Mirjam en Cos

CosMir

Re: welke soort hoefschoenen oor mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 21:20

hm...ik mis een "v" ik bedoel natuurlijk voor mijn pony :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 00:28

Maak een omtrek van de hoeven, scan die in en plak ze op ware grootte in een pdf file met papierformaat a4 (standaard) mail dat bestandje dan naar de fabrikant en vraag om advies.

CosMir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 13:59

Goed idee, ga ik doen...al ben ik nooit heel erg overtuigd van wat fabrikanten zeggen aangezien zij vaak gewoon hun product willen verkopen. Maargoed...kan het altijd proberen.

CosMir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 22:08

niemand tips verder?

abddanielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:46

ik heb net hoefschoenen voor mijn paard bestelt.
het zijn dan wel denk de durste maar ze zitten goed en zijn ook nog vestelbaar, in de maten.
zze waren ook snel bestelt moet je maar even op google naar harry horse hoefschoenen kijken dan kom je er vanzelf.
ik heb de easyboot bare, die zitten namelijk ook om haar been waardoor ze moerlijk kunnen verschuivven of verliesen.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:54

CosMir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 11:02

Dat is een handige site! De lengt van de hoef is wel breder als de breedte bij mijn pony (b117 L125) dus dan kom je meer bij de epic ofzo denk ik?!
Heeft er een iemand ervaring met de verstelbaarheid van de renagades? aangezien ik ook daar niet echt lekker uitkom met de maat...

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 05:13

Ik denk dat het een kwestie is van uitproberen...
Is er niemand in de buurt van wie je schoenen kunt passen?

Lastig he...

Voordeel van Marquis is wel dat je ze kunt oppompen... :)

CosMir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 13:53

Dat zou inderdaad ideaal zijn, maar nog niemand heeft zich hiervoor aangeboden :(

CosMir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 13:54

oeh, das wel een heel boos gezichtje...haha, dat is nou ook weer niet de bedoeling :)

ikkebenmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:02

Heb laatst een demonstratie over deze hoefschoenen gezien:
http://www.allesvoorpaarden.nl/index.php?id=weergeven&a=495
Dat leek me wel wat. Wil komend voorjaar weer wat meer gaan mennen, maar heb geen zin om hem voor die paar keer per week te laten beslaan. Dus zit er wel aan te denken om dit eens te proberen. Tis wel een hoop geld, maar dat is beslaan ook en daar vind ik nog meer nadelen aan zitten....

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 08:51

Ik heb easyboots voor en achter. Voor zat ik ook net op zo'n randje van de maten. Toch gewoon de maat gekocht volgens de richtlijnen. Voor heb ik dus een maat groter dan achter, maar ze zitten allemaal goed.
Ik heb Renegades gepast van een kennis. Bij haar paard waren ze aangepast door de verkoper, stukje weggevijld. Dus die zijn blijbaar wat aan te passen. Ik vond ze ook geweldig, ga ik misschien kopen als mijn easyboots versleten zijn.

CosMir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 14:13

Dank jullie allemaal voor de tips...ik heb een paar easyboot nu toch maar volgens de maat (dus ze zullen wat ruim zijn) in bestelling via iemand van bokt hier...heb ze alleen nu na een week nog steeds niet binnen, dus hoop dat ze snel komen, want ben heeeeeeel benieuwd of het past allemaal! Goed om te horen dat die renegades blijkbaar iets aan te passen zijn..misschien is dat dan ook een optie als de easyboots niet blijken te werken...