welk bitloos hoofdstel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

welk bitloos hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 08:07

Ik heb een new-forest merrie van 17 jaar. Nog niet zo lang geleden gekocht, was verwaarloosd en had geen vertrouwen meer in de mens. We gingen ermee rijden maar dat was toch niet zo'n simpel klusje, stijgeren, bokken,... Tandarts erbij laten komen, een wolfstand. Maar ze is al 17 jaar en het is een risico om deze dan nog te trekken omdat er een kans bestaat dat deze is vergroeid met het bot,... dus het is een redelijk ingewikkelde operatie... Daardoor doet ze dus altijd moeilijk, het minste dat we de teugels opnemen komt het bit tegen haar wolfstand en dat doet pijn... Daar kan ze ook niks aan doen... Dus we gaan bitloos rijden... Maar er zijn zoveel hoofdstellen op de markt... Maar welk is nu een goed en paardvriendelijk hoofdstel? Welke ervaringen hebben jullie er al mee?

Arabesk

Re: welk bitloos hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 09:44

Kyliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:23

ik denk dat het beste niet echt bestaat. Meer een kwestie van voorkeur.
Ik heb zelf ervaring met sitepull en ben daar tevreden over.
Maar er bestaan nog zoveel inderdaad...

Danielle

lalalalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:56

er zijn allemaal verschillende bitloze hoofdstellen ,
het is maar net welke jij en je paard prettig vinden .

kijk eens op google : bitloze hoofstellen

daar vind je allerlei soorten en maten
van goedkoop naar duur

;)

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:45

Goeie site, die Arabesk aangaf. Ik dacht dat je daar ook een bitloos hoofdstel kon uitproberen.

Ik rijd zelf met een kingekruist model, maar er zijn zoveel modellen. Ik ga binnenkort ook eens een touwhalster proberen. Het is echt een kwestie van kijken wat je paard en jij prettig vinden rijden.

Succes in ieder geval!

GeneralHamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 10:46

Ik rij met een dually halster, ik gebruikte het ding voor het dubbele lange lijnen werk en toen we begonnen met rijden heb ik dit maar voortgezet. Op zich gaat dit prima maar de touwtjes schuiven wel over de neus als je met los teugeltje rijd maar daardoor ben ik nu wel meer met zit bezig en dat is natuurlijk veel beter. Laatst heb ik het met touwhalster geprobeerd maar dan zit de druk toch op andere punten en snapte ze het eerst niet helemaal :D.