Filmpjes gezocht NH met moeilijke paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Filmpjes gezocht NH met moeilijke paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 20:24

Hallo!

Een tijdje terug vond ik hier op bokt een link naar een bepaald NH persoon die de moeilijkste paarden in no-time handelbaar maakte (zelfs paarden rijp voor de slacht) ik kan me alleen niet meer herinneren wie dit nou was (zijn meerdere filmpjes van tussen de 2 en 5 minuten geloof ik) en ik kan de link hier op bokt ook niet meer vinden... Kan iemand me verder helpen? Het was on Youtube btw

Arabesk

Re: Filmpjes gezocht NH met moeilijke paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 23:04

poe het enige filmpje dat ik zo 123 kan bedenken is er eentje van Hempfling die een hengst die 24/7 op stal staat, eruit haalt, ermee werkt en hem vervolgens weer terugstopt in de box 8)7

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 23:41

jaja dat is em! dank! (zijn meerdere filmpjes van hem!)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 23:42

tja wat is moeilijk, een hengst die al maandenlang op stal staat flipt enorm en iedereen kan zo'n beest 'temmen' door hem gewoonweg even rond te laten rennen aan een touw

het meest trieste aan dat filmpje is dat H het paard gewoon terugzet in de box, aan de oorzaak van het probleem wordt niets gedaan :(

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 23:47

ja idd dat is wel jammer ja, ik had wat voorbeeld filmpjes nodig voor een vriend, dus vandaar... Het is een kwestie van lef hebben, had vandaag precies hetzelfde als in dat filmpje met een VZ paard van mij (2 jaar) die lekker even de strijd aan ging omdat ze even geen zin had in de trailer :p hoef ik geen hempfling voor te zijn hoor om daar wat aan te kunnen doen >.< alleen een dosis lef, gedult en overredingsvermogen, tsja.. Maarja, ik geloof dat zijn andere werk wel goed is toch?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 23:49

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 00:11

Oef, duidelijke taal, in het verleden zat ik nog zo van 'wow' als ik die hempflig filmpjes zag, maar toen ik ze vandaag terug keek (en ik in die jaren al heel wat moeilijkere paarden te pakken heb gekregen) kreeg ik toch een naar gevoel bij deze filmpjes, en dit bericht op paardenmanieren liet alles op zijn plek vallen. *AMEN* Thanks voor de link!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 00:16

Zijn boek 'natuurlijk paardrijden' was eind jaren negentig mijn eerste kennismaking met NH. Ik vond het aan de ene kant indrukwekkend, aan de andere kant een hoop slap gezever en zweverig. Door hem ben ik heel lang negatief geweest tegenover NH. Tot ik de parellipakketten bestudeerde en zag dat het gewoon logica was.

KFH is een beetje passé zeg maar, niet meer van deze tijd :D

Er gingen ook geruchten dat sommige vrouwelijke cursisten in natura betaalden. Toen ontmoette ik een keer iemand die langer bij hem was geweest en vroeg het haar op de man af of dat idd zo was. Het antwoord was 'ach ja zo'n man is moeilijk te weerstaan he' en nog een hint die er op wees dat zij het ook had gedaan.

:oo

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 00:19

haha serieus!? pff hij is absoluut het type man dat ik wel kan vermoorden! Ik kan dat soort 'kijk mij nou' (met mijn slappe gezever en stoere gedoe) mannen echt niet uitstaan.

En jammer joh dat het je weerhouden heeft van NH, ik zit er zelf over te denken om voor emiel voest te gaan zodat ik ook het een en ander geregeld in praktijk kan oefenen, of kunnen andere trainingen ook goed gedaan worden met praktijkoefeningen (cursussen) ja, ik weet het, een beetje offtopic

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 12:29

Arabesk, het feit dat het jou heeft weerhouden van NH (zoals jullie dat dan noemen) is natuurlijk allemaal klaus zijn schuld. Die man had nooit een boek mogen schrijven, laat staan met paarden gaan werken!!!!
Of zal die schuld toch niet allemaal bij hem liggen en er ook wel wat bij jou zijn waardoor je niet alles wat hij schrijft kan begrijpen. Het is geen hapklare methode hè en daar kan niet iedereen evengoed mee overweg, maar ben je als auteur en paardenman dan slecht? Dat ik niet weg ben van parelli wil toch niet zeggen dat meneer parelli een slecht man is? Dat de manier van monty zo langzaamaan al wat achterhaald begint te worden betekend toch niet dat zijn manier van omgang geen grote veranderingen in denkwijze heeft veroorzaakt destijds.

RianneMinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:09

haha ik werk alleen maar met probleem paarden!! :D

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:36

Er gingen ook geruchten dat sommige vrouwelijke cursisten in natura betaalden. Toen ontmoette ik een keer iemand die langer bij hem was geweest en vroeg het haar op de man af of dat idd zo was. Het antwoord was 'ach ja zo'n man is moeilijk te weerstaan he' en nog een hint die er op wees dat zij het ook had gedaan.

:oo[/quote]

Hahahahaha Natura Horsmanship :+