Ik heb een verzorgpaard waar ik western mee rij. Nu heb ik al wat boeken doorgekeken van Klaus Ferdinand Hempfling en het boek van Pat Parelli. En dit spreekt me erg aan, dus wil nu ook met NH beginnen met hem. Heb van de week wat grondwerk oefeningen gedaan uit het boek van Parelli en dat ging goed.
Maar goed, zowel Hempfling en Parelli spreken me dus wel aan, maar weet nu niet goed waar ik moet beginnen. Hoop dat iemand me hier verder kan helpen.
Of schaf een parelli pakket aan, daarin staat stap voor stop geschreven hoe alles werkt en hoe je begint
Roweentje89
Geplaatst: 24-08-09 14:45
Ik zou inderdaad ook eens in de buurt kijken waar mensen les geven volgens de methodes van KFH en Pat. Hun kunnen je samen met je paard in het echt veel meer helpen dan wij hier adviesjes gaan geven op bokt.
Je zou ook de dvd van equisense kunnen kopen, da's niet zo duur, en zo'n beetje de basis van nh uitgelegd in het nederlands. (Heb 'm zelf niet, maar volgens veel mensen wel erg duidelijk)
susupluus
Geplaatst: 30-08-09 07:59
misschien weet je iemand die les geeft of er veel van weet die wil je dan misschien verder helpen
Les is inderdaad een goede optie, maar dat is vaak niet goedkoop. Een leuke en betaalbare optie is om inderdaad een Parelli pakket te kopen. Tweedehands zijn ze helemaal betaalbaar. Alles wordt duidelijk uitgelegd, dus dan moet het goedkomen! Heel veel succes en plezier!
Heeft de eigenaar van je verzorgpony misschien ervaring met NH, want dan kan je daarvan misschien wel wat leren. Je hebt het er toch met de eigenaar over gehad dat je NH wilt gaan doen met zijn/haar paard?