Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Hoe doen jullie dat? Heb het pakket niet dus weet niet wat die porcupine etc. betekend... maar NH/Freestyle wel.
Heeft dit ook te maken met het feit dat ik geen 'leider' ben of meer met het feit dat ze nog te jong is om over dit soort dingen te denken (dus niet snapt dat ze ook los mee kan lopen).
) Grapje natuurlijk (geen zin in gekat aub, anders via PB (mag je me alles vragen!))
. Royen schreef:Ik heb bijvoorbeeld een jaarling die 24uur per dag op het land staat. Maar op het moment dat ik haar (in de wei) ga poetsen eet ze gewoon door en loopt ze af en toe naar een lekkerder stukje gras (dus ik moet mijn poetskoffer steeds verplaatsen). Als ik haar meeneem naar de poetsplaats blijft ze netjes staan en is ze braaf. Ook als ik haar bijvoorbeeld wil meenemen, dan loopt ze alleen mee als ik een halstertouw (los) over haar nek gooi (dus dat ze denkt dat ze vast zit). Maar gewoon los meelopen doet ze niet ----> GRAS!Heeft dit ook te maken met het feit dat ik geen 'leider' ben of meer met het feit dat ze nog te jong is om over dit soort dingen te denken (dus niet snapt dat ze ook los mee kan lopen).
Verder gaat het ook prima, ik vindt het niet erg dat ze eet als ze op de weide staat (dûh!, zou ik ook doen als ik een grazer was
) Maar had het gevoel dat ze gewoon niet geintresseerd was in wat ik doe ---> poetsen. Als ze op de poetsplaats staat vindt ze het wel heerlijk. Ik laat haar voortaan lekker eten want eigenlijk is de weide haar 'vrijetijdsoord'' daar doe ik dus verder ook geen oefeningentjes. Als ze mee moet lopen aan een los halstertouw wat ik over haar hals gooi is het enige wat ik zeg: KOM. Kort en duidelijk werkt het beste voor haar. Dan loopt ze prima mee
Wel grappig hoe ze haar koppie schuin houdt, net een puppy af en toe