Barefoot Peony ervaringen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sissi87

Barefoot Peony ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 16:17

Ik kwam net op een site de barefoot peony tegen, hij lijkt me erg vriendlijk en zacht eruit zien. Volgens mij is dit het kaakgekruiste systeem.
Momenteel rijd ik met een sydepull, ik vind dit toch te veel ruis geven, en het alleen druk op de neus vind ik ook niet erg prettig.
Voorheen heb ik het bitloze hoofdstel van Harry's horse gehad, dit beviel niet omdat ik de release onwijs slecht vind. Maar nu vraag ik me af, hoe is dat met dit hoofdstel? Heeft dat wel een goede release, is hij wel zacht, geeft deze wel druk rondom het hoofd? En hoe is de kwaliteit?

Alvast bedankt
btw hier de site: http://www.stalsteenke.be/Pages/webshop.html

quima

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:32

Volgens mij is het niet het kaakgekruiste systeem, maar kruislings rond de kin. Vergelijkbaar met het freestyle hoofdstel van Voest.
Ik volg dit topic even, want ik ben wel benieuwd of er mensen ervaring hebben met dit hoofdstel

Issake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 07:45

Dit is een link van onze site :) Dat is kingekruist systeem idd. Ik heb er zelf verder nog geen ervaring bij. heb ze zelf nog niet binnen gehad. Ik heb wel een gelijkaarig model hier liggen. Is leuk om beetje mee rond te hobbelen. Ze zijn gemaakt van katoen, dus wel erg zacht materiaal.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 13:40

Niet echt geschikt voor dressuren dus?

Issake

Re: Barefoot Peony ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 19:42

Goh, als je paard er fijn op reageert. Heb er nog niet echt ervaring me, vind het wel zacht materiaal, maar mijn voorkeur gaat uit naar lederen uitvoeringen. Ik heb zelf graag de nurtural.

pmarena

Re: Barefoot Peony ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 17:27

De Peony is nog niet leverbaar , maar hopelijk komt hij wel zo rond augustus binnen. Vandaar dat nog niemand er ervaringen mee heeft :)