ik ken het hoofdstel niet maar ik vind hem eigenlijk te laag hangen. bij de meeste hoofdstellen wordt de grens van 2 a 3 vingers onder het jukbeen aangehouden..
daarnaast lijkt hij me ook vrij stug, maar dat is natuurlijk alleen maar een "beeld"
Twiggy2008
Geplaatst: 04-07-09 20:44
Is het nou een sidepull? Hoe is de werking? Via de zijkant of is er nog iets kruislings?
Het hoofdstel zit in elk geval niet goed bij dit paard. Inderdaad hangt de neusriem veel te laag. Daarbij moet je bij dit soort modellen oppassen dat de bakstukken niet in zijn ogen gaan schuiven. Ik zou het niet kopen, zeg ik je heel eerlijk. Ik heb zelf al heel wat bitloze optomingen ervaren en heb DE ULTIEME helaas ook nog steeds niet gevonden . Maar goed, die zou ik bij bithoofdstellen ook niet vinden, hoor. (want die hebben allemaal een bit, he ).
Ben ook erg benieuwd naar de werking. Heb m wel eens eerder voorbij zien komen, maar weet even niet meer hoe die inwerkt. Ik zoek nog steeds een bitloze optoming voor de klassieke dresuur!
Naide_and_me
Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-09 11:36
Had deze foto van kapaza, maar heb het gezien in Hopa Sport. Het hoofdstel zit inderdaad wel laag aan de neus. Het is een sidepull.