Masseren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SLover

Masseren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 12:07

Hallo allemaal. ;)
Ik heb een verzorgpony waarmee ik niet rij maar wel heel veel andere dingen mee doe.
Ik vind het leuk want zo kom ik ook met andere dingen dan rijden te maken.
Ik hoor wel eens wat over paarden masseren (t-touch?!) dat lijkt me leuk om een keer
te proberen met mijn VP. Ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen maar het boeit me
wel maar het boeit me niet zou maar zeggen als ik een boek ofzo moet kopen. Bij youtube
heb ik wel eens gekeken maar mijn geluid op mijn computer is kapot en daardoor wordt
ik niet echt wijzer van.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! :Y)
-xxx- Slover :D
P.S. Ik had geen idee waar ik dit topic neer moest zetten dus verplaatsen graag! 8-)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 12:10

Thats_Me

Re: Masseren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 12:15

Masseren en t-touch is totaal iets verschillend. Bij beide raad ik toch aan enkele lesjes te nemen voordat je zelf aan de slag gaat. Daar leer je veel van en ze kunnen het ook gelijk gezeggen als je iets fout doet.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 12:18

hier is een hele tijd terug ook een topic over geweest. misschien heb je er wat aan: [VSW] masseren

SLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 13:54

Dankje wel voor jullie reacties!
Alleen ik zoek meer iets voor het lekkere en zeker niet voor de spieren etc. Het
is meer dat ze dan lekker kan ontspannen;)
-xxx- Slover

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 14:03

Masseren doe je niet zomaar, er zijn bepaalde plekken op een paardenlichaam waar je absoluut niet mag masseren. Ik zou ook niet zo maar aan gaan knoeien, weten waar je mee bezig bent is hierbij erg belangrijk.

Ik zou eens een cursus volgen bij bijv. paardenspier.nl.

iris444

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 16:38

t-touch is niet alleen voor de spieren maar ook voor het ontspannen van het paard, ze vinden dit vaak heel lekker en zullen dan ook hun ogen bijna dicht doen. Je paard zal dit zeker prettig vinden. :D

anyw1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:28

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:22

Je wilt er wel mee bezig zijn, maar je er niet te sterk in hoeven verdiepen, lees ik het zo goed?

Ik ben bang dat je je toch in dingen zult moeten verdiepen, en dat kan ook heel interessant zijn hoor!

Misschien werkt les wel prettiger voor je dan een boek, probeer het eens!

Biancxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 09:12

Ttouch is ontzettend leuk en mooi. maar dan moet je wel weten waar je mee bezig bent. Koop eens een boek en spit dat van voor tot achter door. Dan weet je waar je het over hebt en kun je een paard echt laten ontspannen