Ze heeft nu haar griffelbeentje gebroken.. en moet dus stilstaan. Maar daarvoor reed ik altijd met bit, en de laatste tijd ook wel alleen met halster, en had het idee dat ze dat hartstikke fijn vond. ook buiten ging het goed.
Ze is braaf, af en toe ontdeugend, en kan best trekken af en toe..
Ze heeft wel respect voor mij, en nu ze stilstaat doe ik ook wat grondwerk met haar.
Ze accepteert mij wel als leider, denk ik, maar af en toe is ze gewoon bang voor iets, en ik wil toch eigenlijk wel een rem hebben.. want met halster bijvoorbeeld, tjaa, als ze er van door gaat, is ze weg..
En voor je haar dan weer terug hebt..
Ze doet dat niet vaak hoor, maar ik wil toch wel een hoofdstel waar je wel een beetje een rem hebt zegmaar.. Ik weet ook wel dat een paard eigenlijk door minimale teugeldruk gewoon braaf moet stoppen, maar zo is mijn haflinger gewoon niet, denk ik..
Maargoed, nu mijn vraag:
Welk bitloos hoofdstel zou ik goed kunnen gebruiken? Ik rij af en toe ook wel best serieus dressuur, dus liever wel een echt hoofdstel zegmaar..
Sorry dat er al zoveel zulke topics zijn, maar ik wil graag persoonlijk advies en in mijn buurt zijn ook niet echt mensen die dit ook doen, en omdat hier veel mensen zijn die er meer van weten, vraag ik het toch hier.. ksnap wel dat je niet echt zo kan zeggen: "dit hoofdstel werkt bij jou paard" ofzo, want jullie weten niet echt veel van haar en mij, maargoed.. Probeer het toch maar
alvast bedankt!
Groetjes,
marieke.