Level 1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

irisworkum

Level 1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 15:14

Hee,

Ik heb een vraagje over level 1. Je hebt namelijk een rijgedeelte en gedeelte met grondwerk. Ik ben nu zelf veel aan het lezen over natural horsemanship en wil dit straks met mijn verzorgpony gaan doen. Ik ben nu bezig met game 1, maar ik wil heel graag les gaan nemen. Ik ben anders bang dat ik het helemaal verkeerd doe, dus ik heb liever iemand die mij kan helpen. Maar goed, mijn vraag is: slaag je alleen in level 1 als je ook aan het rijgedeelte voldoed? Mijn verzorgpony is namelijk een shetlander van nog geen 1 meter, waar ik dus met mijn 1.75 meter niet meer oppas. :D Daarbij is hij ook nooit ingereden (eigenlijk heeft hij nooit wat geleerd, en ik probeer hem nu op een natuurlijke manier op te voeden zeg maar.) Hoe zou ik dat dan moeten doen als ik wil slagen? Op een ander paard? In ieder geval alvast bedankt!

nathalieeee_

Re: Level 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:29

Parelli heeft een nieuw systeem zodat je ook zonder te rijden je levels kunt halen :)

irisworkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 15:32

Dankjewel! Want bij mij gaat het meer om dat ik leer communiceren met mijn pony en ik wil natuurlijk een goede band opbouwen. Het rijden is in mijn geval eigenlijk minder belangrijk.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:17

irisworkum schreef:
Dankjewel! Want bij mij gaat het meer om dat ik leer communiceren met mijn pony en ik wil natuurlijk een goede band opbouwen. Het rijden is in mijn geval eigenlijk minder belangrijk.

Het idee achter Parelli is eigenlijk ook niet het halen van je levels, maar meer datgene wat jij hierboven noemt. ;)
Zie dus ook het probleem niet zo. ;)

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:08

TurdusMerula schreef:
irisworkum schreef:

Het idee achter Parelli is eigenlijk ook niet het halen van je levels, maar meer datgene wat jij hierboven noemt. ;)
Zie dus ook het probleem niet zo. ;)

ondanks dat, snap ik het wel hoor. ;)
Ik wilde zelf mijn 'papiertje' ook wel even halen, vooral om later ook te laten zien aan mensen die ik les geef.

irisworkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 13:29

Ik wil later heel graag wat met paarden gaan doen, en dan de natuurlijke richting in zeg maar. Maar als je dan echt kan laten zien dat je niet zomaar wat doet is dat wel fijn vind ik, ook voor anderen.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:35

irisworkum schreef:
Ik wil later heel graag wat met paarden gaan doen, en dan de natuurlijke richting in zeg maar. Maar als je dan echt kan laten zien dat je niet zomaar wat doet is dat wel fijn vind ik, ook voor anderen.

idem dito, dat was voor mij ook de reden om toch officieel mijn levels te behalen. ;)