NH opfok/stalling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

NH opfok/stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:13

Nadat ik een aantal jaar geleden mijn fjord heb moeten verkopen, zijn momenteel de omstandigheden weer goed genoeg om aan een paard te denken. Ik heb heel veel geleerd van mijn vorige jaren als paardeneigenaar en heb nu een stuk duidelijker voor ogen hoe ik dit wil. één van de problemen die ik toen had, was het niet kunnen vinden van een plek waar mijn paard 24/7 het hele jaar door buiten kon staan. Aangezien dit voor mij de grootste eis is die ik heb aan een stalling, ben ik dus nu weer aan een nieuwe zoektocht begonnen naar een plek die i.i.g. aan deze eis voldoet.

Ik ben erg benieuwd of jullie in omgeving Rotterdam (laten we zeggen half uur tot 45min rijden van centrum tot de stalling) zo'n plek weten, welke 'extra's (bak, poetsplaats, licht, water, schuilstal etc.) er aanwezig zijn, hoe het gaat met de groepen (enkel merries, enkel ruinen, leeftijden door elkaar) en wat jouw ervaring met deze stalling is.

Mocht je ook een goede opfok weten (die afstand mag dan uiteraard wat groter zijn), dan zou dat ook geweldig zijn.

Het paard is er nog lang niet btw ;) Ik wil éérst zeker weten dat er überhaupt een plek is die aan mijn eisen voldoet, eer ik serieus ga rondkijken. :)

Alvast bedankt!

Spruit_Elf

Re: NH opfok/stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:05

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:14

oh suze ik lees weer niet goed sorry :o
Alert stond wel snachts in de winter binnen :j

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:55

Suze, het is misschien een beetje ver (alhoewel, als je cirkel 45 minuten is).. Maar kom eens bij mij op stal kijken..

Niet duur, mídden in de bossen (je kunt hier dágen zwerven), buitenbak, longeercirkel, ruime boxen, ruime openingstijden, goede sfeer. Van 1 mei tot 1 oktober gaan de paarden in kuddes 24/7 naar buiten. Ook in het winterseizoen kun je daarvoor kiezen, maar da's wel intensief ook voor jezelf qua verzorging. Normaal gaan de paarden in de wintermaanden alleen overdag (van 09.00 tot 16.00 ongeveer) de wei op en 's nachts op stal.

Je zult wel zelf moeten meedoen qua verzorging, maar er is in principe wel een systeem zodat je niet elke dag hoeft te komen zorgen.

De stal heeft geen NH labeltje, maar we zijn met allemaal meiden die het welzijn van het paard voor ons eigen welzijn laten gaan. En daarmee dus vooral kijken naar wat een paard nodig heeft en waar een paard gelukkig van wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 07:28

dank jullie wel voor de reacties meiden!

jac ik pb je even :)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 14:13

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 12:12

Misschien dat je in dit topic nog iets kunt vinden: [NA] Goede natural stalling? . Let op: is een oud topic dus gelieve daarin niet reageren. :)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 15:16

Verplaatst van NH --> NH

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:40

dank je dorientjuh ik ga even kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:42

tis alleen jammer dat al die genoemde stallen ver weg zitten..

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:30

Heb je ondertussen al iets gevonden? PB me anders even.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:52

ik heb een paar opties momenteel maar altijd benieuwd naar meer dus ik pb je even :j

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:10

Een natural opfok? Wat versta je daar onder? Zijn alle opfokstallen niet eigenlijk 'natural'? Op alle opfokstallen worden de veulens toch in een groep gehouden, en (iig in de zomer) met zijn allen dag en nacht op de wei?

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:50

Ik kan rotterdam niet echt situeren op de kaart van Nederland, zelf woon ik in België vandaar ;)
Bij ons op de poedertoren in Herselt staat een paard van een mevrouw uit nederland ik geloof ergens aan amsterdam.
Dit omdat ze nergens bij haar in nederland een pensionstalling vond zoals die van ons.
Bij ons staan de paarden 24/24, 7 dagen op 7 buiten in kuddeverband we hebben een kudde voor de mannen (ruinen en een klophengst) en een kudde van de merries.
heel veel bossen in de omgeving (je kan meteen bij ons het bos in) en wij werken op een natuurlijke manier met de paarden (op een basis van respect en vertrouwen)
nu ik vermoed dat het waarschijnlijk wel meer dan 45min zal zijn... maar moest je echt niets vinden ofzo, bij ons staat er dus een paard met een nederlandse eigenares en soms komen er ook mensen uit nederland naarons voor een buitenrit te maken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:06

Hinke schreef:
Een natural opfok? Wat versta je daar onder? Zijn alle opfokstallen niet eigenlijk 'natural'? Op alle opfokstallen worden de veulens toch in een groep gehouden, en (iig in de zomer) met zijn allen dag en nacht op de wei?

Opfokstallen zijn niet bepaald 'natural' nee.
Inderdaad met leeftijdsgenootjes in de wei, gedurende de zomer, maar oudere paarden c.q. paarden van diverse leeftijden ontbreken in zo'n groep. De rest van het jaar staan ze veelal in grote stallen opgehokt. Hier is niets natuurlijks aan.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 00:08

Met andere paarden samen staan vind ik anders behoorlijk natuurlijk. Bij veel opfokstallen staan ze veelal in grote stallen samen binnen, maar dat is omdat weidegang in de winter meestal niet mogelijk is.

Als dat trouwens de normen zijn voor natural opfok Joviban, worden hier wel verkeerde opfokstallen genoemd :D Bijv. stal zwetsloot, daar staan ze ook per leeftijd bij elkaar en niet gemengd, en in de winter komen ze weliswaar halve dagen buiten maar de rest van de dag staan ze samen op stal ;)