Parelli: ga ik te snel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Parelli: ga ik te snel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 17:35

Het zal wel niet, het zal waarschijnlijk overbezorgdheid van mij zijn, maar ik vraag het toch maar even. Ik heb met mijn verzorgpaard nu drie keer parelli gedaan en we zijn nu zo goed als klaar met game 3. De eerste sessie was ongeveer twee minuten, meer was niet nodig. De tweede sessie was wat langer en vandaag (de derde sessie dus) was behoorlijk langer maar ik heb de tijd niet in de gaten gehouden. 20 minuten a een half uur of zo?

Ik vind het zelf nogal snel gaan, want als dit zo door gaat ben ik in zeven sessies door mijn level 1 pakket heen. Of is dit voor het paard alleen maar fijn omdat dit toch de saaie basis is? Ik wil het plezier van het paard natuurlijk niet bederven door sessies te lang te maken of te snel te gaan hoewel dat laatste me sterk lijkt. :)

Paard is trouwens 7 a 8 jaar.

Joyce_

Re: Parelli: ga ik te snel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 17:52

Wat je nu aan het doen bent, in level 1, is vooral jezélf trainen, je paard kent dit als het goed is alláng ;) Daarom gaat het zo snel, in de wei worden er constant porcupine&driving games gespeeld! Ga maar gauw door hoor, level 1 is helemaal niet boeiend voor je paard, haha, in level 2 moet hij pas écht gaan nadenken! :j :)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 17:55

precies wat myukii zegt. een goed opgevoed (door andere paarden!!!) paard kent alles al. het gaat er om hoe duidelijk je zelf bent. als het paard doet wat je vraagt ben je waarschijnlijk duidelijk en consequent genoeg :)

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:09

ik ga met voorgaanden mee. waar ik trouwens wel even bij moet zeggen dat je, als goede voorbereiding op level 2, wel beter ook eerst nog wat variaties kunt proberen op de 7 games etc. dus wees eens creatief! dat is leuk voor je paard, leerzaam voor jou, en een goede voorbereiding op de dingen die je straks voor je kiezen krijgt ;)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 08:42

Oke, bedankt allemaal! :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 08:48

Te lang blijven hangen in level 1 is dodelijk saai voor je paard. En niet alles hoeft perfect te gaan voordat je door kunt. Dat kun je later altijd nog verfijnen.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 07:38

ik ga helemaal mee met de rest! Lekker vlug doorheen level 1 gaan en dan snel overgaan naar level 2!

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 08:27

Met het rijdende deel van level 1 ben je wel wat langer bezig, maar inderdaad de 7 games zitten er bij de meeste paarden heel snel in :)

filoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:29

waar kan je die levels wel allemaal vinden?
is dat in een boek ofzo??
kheb er wel al over gelezen en ik zou het zelf wel graag doen, maar kweet niet waar ik dat allemaal kan vinden...
vanwaar weten jullie dat allemaal?
groetjes!!!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 13:43

Levels zijn paketten van boekjes en dvd's. Inmiddels werkt Parelli niet meer met de level paketten, maar met de Patterns. Zie www.parelli.com .

filoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:13

dorientjuh schreef:
Levels zijn paketten van boekjes en dvd's. Inmiddels werkt Parelli niet meer met de level paketten, maar met de Patterns. Zie http://www.parelli.com .

dank u voor de info!!
groetjes

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 14:19

Haha, geen dank hoor. En je mag best jij zeggen. ;) Welkom trouwens op de wondere wereld van bokt. Pas op: het werkt erg verslavend!

filoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:22

dorientjuh schreef:
Haha, geen dank hoor. En je mag best jij zeggen. ;) Welkom trouwens op de wondere wereld van bokt. Pas op: het werkt erg verslavend!

ja, dat heb ik al door ondertussen...
wel tof hoor!!!
maar hoe kan je eingenlijk een eigen onderwerp open?
groetjes...

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 14:24

Als je bijvoorbeeld op [NH] Natural Horsemanship een topic wilt openen, dan ga je eerst daarheen en dan zie je boven de al bestaande topics een knop zitten: Nieuw Onderwerp.

filoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:26

dorientjuh schreef:
Als je bijvoorbeeld op [NH] Natural Horsemanship een topic wilt openen, dan ga je eerst daarheen en dan zie je boven de al bestaande topics een knop zitten: Nieuw Onderwerp.

super!!!
kga het eens proberen!!
groetjes!!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 07:45

filoutje, ik raad je aan als je met parelli wil beginnen je echt goed te informeren! Hier op bokt lopen echt zoooooooooooveel topics hierover! Neem ze op je gemakje even door ;)

filoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:29

ja
dank voor de tip...
dat zou goed zijn voor mijn paard.
groetjes...