Parelli specifieker bestuderen: welke vorm?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TurdusMerula

Parelli specifieker bestuderen: welke vorm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 17:11

Hey,

ik weet wel het een en ander van Parelli, maar wil nu toch iets meer informatie. Ik ben daarom benieuwd naar meningen. :)

Ik heb de proefdvd (die overigens heel erg stoort) en het boek, héél veel gelezen en bekeken ed maar vrij weinig 'officieels', doe wel veel grondwerk met mijn pony en neem een hoop van Parelli erin mee (vooral de vorm, minder de uitwerking dus, haal er een hoop inspiratie uit - en ja, ik weet dat het natuurlijk om de weg er naartoe gaat, en niet om de uitvoering ;))

Het lijkt me nu wel leuk om er iets meer mee te doen en me er toch iets specifieker in te verdiepen.
Wat is aan te raden?

Savvy Club Member worden; hoeveel staat er nu op wat voor mij 'leuk' is? Hoeveel van de oude levelpakketten staat er nu daadwerkelijk op?
Gewoon de oude levelpakketten nemen er daar wat uit pikken? (Ik ben dus niet van plan straks dat programma te gaan volgen - dat sowieso niet)
Aan de slag met de nieuwe patterns?

Vooral het grondwerk interesseert mij en is iets waar ik me verder in zou willen ontwikkelen. :)

Ik weet dus wel ongeveer hoe het systeem in elkaar zit maar ben benieuwd naar jullie mening over wat in mijn situatie aan te raden is.

willeke_x

Re: Parelli specifieker bestuderen: welke vorm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 17:35

als je niet het systeem wil volgen dan zou ik eerlijk gezegd niet het geld steken in eender welke vorm van parelli... Want het programma is een héél programma op zich... Als je maar enkele dingen eruit gebruikt heb je gewoon de clue niet begrepen en vraag ik me af of het wel zinvol is om hiermee te starten...

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:31

Je kan altijd savvy club lid worden. Met de huidige dollar koers 14 euro per maand geloof ik. Er staat zoveel op die site, heb nog steeds niet alles gezien en ik ben vrij fanatiek :+
Voor grondwerkoefeningen kan je online en liberty patterns kopen en eventueel een paar dvd's van de successeries die je interessant lijkt voor grondwerk. Ik zou eerder geld uitgeven aan de savvy club, je betaald per maand en als je een beetje vrije tijd hebt ;) , kan je daar al binnen één maand al enorm veel uithalen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:36

Waaruit bestaat de kennis op dat Savvynet nou precies?

Wat kan je daar vinden, de levelpakketten, artikelen, en hoe ver gaat dat, en wat voor onderwerpen komen zoal aan bod?

Ik ben ook even nieuwsgierig hoor...

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:22

Er staan in ieder geval alle oude savvy club dvd's en bladen op. Daarnaast alle theorie van het oude level 1 en 2 en veel video materiaal van het nieuwe level 1 en 2. honderden Q&A, videomateriaal van tourstops en van tvprogramma dat uitgezonden wordt op amerikaanse paarden-tv. Ze blijven ook constant dingen erop zetten.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:43

Hm, misschien toch eens een tijdje lid van worden... zal wel voor volgende winter worden, denk ik. :D

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:35

inderdaad :D een vrije week is ook een mooi moment ;)
aan die 14 euro kan je je geen buil vallen :j

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 23:06

Bedankt voor de reacties!

Citaat:
aan die 14 euro kan je je geen buil vallen :j

Dat is zeker waar! Was ook al van plan om dat eens doen, al zeker dat waarschijnlijk iets worden voor rustiger tijden. :D

Citaat:
als je niet het systeem wil volgen dan zou ik eerlijk gezegd niet het geld steken in eender welke vorm van parelli... Want het programma is een héél programma op zich... Als je maar enkele dingen eruit gebruikt heb je gewoon de clue niet begrepen en vraag ik me af of het wel zinvol is om hiermee te starten...

Kun je dat iets specifieker uitleggen? Hoe bedoel je precies, de clue niet begrijpen? :)
Ik wil niet per sé het hele programma volgen maar er zeker wel van leren en er dingen uithalen.

Citaat:
Er staan in ieder geval alle oude savvy club dvd's en bladen op. Daarnaast alle theorie van het oude level 1 en 2 en veel video materiaal van het nieuwe level 1 en 2. honderden Q&A, videomateriaal van tourstops en van tvprogramma dat uitgezonden wordt op amerikaanse paarden-tv. Ze blijven ook constant dingen erop zetten.

Bedankt voor de info! Ik hoor altijd wel wat er 'ongeveer' opstaat, maar dit is lekker duidelijk. :)
En ik ben jaloers dat Amerikanen een fulltime paardenchannel hebben. ^)

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 23:25

TurdusMerula schreef:
Kun je dat iets specifieker uitleggen? Hoe bedoel je precies, de clue niet begrijpen? :)
Ik wil niet per sé het hele programma volgen maar er zeker wel van leren en er dingen uithalen.

Ik denk dat ze bedoelt dat het niet voor niets een programma is. Het valt als een grote puzzel in elkaar. Alles is met elkaar verbonden. Als je daar enkele stukjes van neemt, valt de hele puzzel uit elkaar.
Het kan dus zijn dat als je maar een paar dingen eruit pakt, dat je geen resultaat ziet. Ik heb zelf de ervaring dat ik in het begin nog niet wist wat ik niet wist.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:12

sanne83 schreef:
TurdusMerula schreef:

Ik denk dat ze bedoelt dat het niet voor niets een programma is. Het valt als een grote puzzel in elkaar. Alles is met elkaar verbonden. Als je daar enkele stukjes van neemt, valt de hele puzzel uit elkaar.
Het kan dus zijn dat als je maar een paar dingen eruit pakt, dat je geen resultaat ziet. Ik heb zelf de ervaring dat ik in het begin nog niet wist wat ik niet wist.

yeps inderdaad, dat wilde ik daarmee zeggen.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:50

Ik zou savvy club lid worden. In Amerika zenden ze op het moment de level 1 en 2 als tv serie uit en die serie staat ook op de savvy club site. Als je die filmpjes op volgorde bekijkt heb je een vrijwel volledig level 1 en een heel stuk level 2 tot je beschikking. Verder denk ik dat je uit de andere filmpjes een heleboel inspiratie kan halen wat betreft creatieve dingen doen en trouble shooting etc.
Als je dan na een maand of 3-4 nog niet genoeg informatie hebt, zou ik na gaan denken om de success series of de patterns aan te schaffen, maar ik denk dat je in dit stadium het meest gebaad bent bij een SC lidmaatschap (zou ik iedere nieuweling aanraden op het moment).
Je betaald per maand en kunt elke maand opzeggen. Op het moment kost het 14-16 euro per maand. Als je je inschrijft heb je gelijk toegang tot de site, je hoeft dus niet te wachten.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 22:32

Bedankt voor de heldere info Alicia2u. :)

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:51

Hi, ik heb level 1 gedaan en de dvd 's allemaal bekeken en ben al een eind met Indra..je woont redelijk dichtbij, je mag ze anders wel een keer lenen (trek er wel een paar weken voor uit..beetje kijken, oefenen, kijken, oefenen enz.) Heb er veel aan gehad en wilook door naar level2 (volg het oude systeem!!)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 23:01

@ Indra2001, dat lijkt me harstikke leuk, als het mag zou ik ze graag een keertje willen lenen, daar pb'en we dan nog wel over. ;)
(Heb je btw ook de boekjes of alleen de dvd's?)

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:14

Ik heb alleen de dvd's maar vind dat ook zonder boekjes goed te volgen, zeker als je al een beetje voorbereid/ervaren bent...en gewoon de stukjes eruithalen die je leuk vind..overigens is Indra op dit moment super tegendraads met grondwerk, moet er snel meer tijd aan besteden, maar ook trainen..ik denk dat ik maar op stal ga wonen ha ha..