Heb de dvd eens bekeken, maar bij deel 1 houd het al op in dit geval omdat het om een drachtige merrie gaat. Kan er pas van de zomer op gaan zitten. (Als ze braaf blijkt te zijn.)
Het is een ontzettend lief dier. Erg verlegen, alles is eng, maar als je je als leider opwerpt, dan wijkt ze nooit meer van je zijde. Ze heeft echt zoiets van oké, je roept maar, als jij maar eerst langs die enge bloempot gaat.
Echte vrijkous, er moet en zal gepoetst worden, op de paardenmanier.
Ik kan haar alle kanten opsturen, longeren (met draaien etc. en naar mij toekomen) met enkel een halstertouwtje. Dat gebruik ik zoals een paard z'n staart gebruikt.
Alleen heb ik dus gemerkt, dat ze bijv. jojo'en niet leuk vind. Dus haar van me afdrijven. Ze lijkt er onzeker van te worden, ook al doe ik maar een klein stukje.
Tja ik doe dit eigenlijk enkel voor haar lol, beetje bezighouden, zodat ze niet alleen maar op stal staat.
Ik zou dus eigenlijk wat leuke oefeningen willen, gewoon om wat vertrouwen te kweken.
Schriktraining kan ik wel doen, maar dat doe ik op het erf al. (Enge tractor, oeiiii, strobaal, hellup wapperend plastic, baas kijk nou een bloempoot, onee, plas water!)
Ik wel wel eens een plastic zeiltje ofzo gaan proberen, dat heb ik nog nooit gedaan.
Wie weet leuke oefeningen? Ze vind volgen etc. leuk, of samen rennen, longeren, maar vooral dicht bij elkaar zijn. Alvast bedankt!
) Dat gaat wel, ze rent nu al niet meer keihard weg na het rollen.