Ik ben al een tijdje opzoek naar om hoe ik nou moet beginnen met NH. Ik vind het heel interessant, en snap wel wat ermee wordt bedoeld, alleen ik weet niet hoe ik zelf moet beginnen. Maar verder weet ik er ook zeer weinig over. Ik wou dus vragen hoe ik moet beginnen en waar ik informatie kan krijgen daarover. (zoals bv. goeie boeken.) Ik had ook al wat gezien over dvd's alleen die vond ik een beetje te duur. Heeft iemand nog tips hoe ik me verder kan verdiepen in NH en hoe ik stapsgewijs moet beginnen. Het zal wel een beetje rare vraag zijn maar dat komt omdat ik er nog niet veel van afweet.
Wat is duur? Een parellipakket kost 300 euro zoiets. Als je vijftien lessen van je instructrice neemt ben je hetzelfde kwijt en zo'n pakket is veel méér dan 15 lessen én leuker
Ja ik zat eerst te denken aan zo'n pakket, alleen ik twijfelde omdat best wel duur is. Maar zelf kan ik dat niet betalen. Zijn er verder nog goeie boeken ofzo die je stapsgewijs informatie daarover geven?:)
het duurt nog even..maar op 6 september is er op stal mansour in Arnhem weer een nh-dag. (www.mansour.nl). Daar komen allerlei trainers laten zien hoe zij met hun paard om gaan. Misschien leuk om daar ideeen op te doen...
Ik heb het boek van Klaus Ferdinand Hempfling aangeschaft..te gek! Voor 30 euro bij bol.com.. Ik ben zelf nu bewuster met lichaamstaal en 't beestje reageert er nu al super op! Ik ga met een instructrice in het voorjaar verder.. Bewustwording van je eigen lijf is al een hele grote stap! Veel plezier!
Misschien is het ook leuk om je een beetje te orienteren door een cursus te doen bij een NH stal met je eigen paard? In een boek is het allemaal erg "gemakkelijk", maar in de praktijk kan je makkelijk tegen problemen aan lopen. Dan is het fijn om een instructeur er bij te hebben die je kan helpen met aanwijzingen.
Als je toch met een boek aan de slag gaat, zou ik dit wel eerst helemaal uitlezen alvorens je begint met je eigen paard te werken. Eerst begrijpen waar je naar toe wilt, dan de weg aanleggen
ik raad ook een thuisstudie cursus aan. mijn persoonlijke voorkeur gaat ook uit naar parelli. En tja meid, de paardenwereld is gewoon duur, en al helemaal zoiets 'nieuws' als NH. Ik had hetzelfde probleem als jij, maar ga sparen, heb geduld en je komt er wel.
In eerste instantie heb ik les gekregen in het freestyle, vanuit daar ben ik verder gaan kijken naar andere NH methodes. Die van Parelli sprak mij erg aan. Ik heb toen wel een pakket aangeschaft en moet zeggen dat ik daar heel veel aan gehad heb. Toch zat ik toen met wat onzekerheden en heb een les genomen. Hierdoor werd ik zekerder van mijn doen en laten en vanuit hier ben ik verder gegaan.
Juist het pakket van Parelli, dat kan je dus thuis doen, vind ik erg leuk. Zo pakte ik 's avonds altijd een dvd mee en ging deze bekijken. Daar zat ik dan met mijn notitieboekje en woordenboek om alles op te schrijven.
Ik zou eerst kijken wat jou aanspreekt en vanaf daar gaan kijken hoe je kunt gaan beginnen aan NH. Maar dat is mijn mening
ikke
Geplaatst: 13-03-09 08:32
NH leer je niet uit een boekje. Pakketten en boeken zijn wel zinvol, maar alleen als je dat combineert met met fysiek les van iemand die weet waar het over gaat. Kennis staat in boeken, ervaring krijg je alleen door het te doen. Van boekenwijsheid zijn ondertussen al bosjes paarden kapot gemaakt.
Een leuke, stapsgewijze manier om kennis te maken met NH is de DVD van EquiSense. Die kost maar 25 euro en daarvan leer je zowel theorie over paardengedrag als een aantal oefeningen waarmee je zelf aan de slag kunt.
Ik ben het met ikke eens, dat je ervaring alleen krijgt door het te doen, maar uiteindelijk is het PAARD de beste leermeester, niet de instructeur die erbij staat. Als jij genoeg feeling hebt om te leren van je paard, kun je met boeken, video's en informatie op internet een heel eind komen. Mis je het gevoel om dat zelf in te zien, dan kun je er altijd een instructeur bij halen.
Waratje
Geplaatst: 16-03-09 20:27
Da's leuk gesteld, maar hoeveel mensen hebben van nature zoveel feeling dat ze de hele subtiele signalen oppikken? Daar heb je les voor, om te leren op welke kleine details je moet letten.