mijn haflinger heeft nogal een heet karaktertje, maar sinds we ietswat bezig zijn met NH gaat het steeds beter en beter.
Momenteel heeft ze door dat ze achter me moet lopen (schuinsachter momenteel, recht achter me lukt nog niet
) en dat ze eerst moet vragen of ik haar wel aandacht wil geven.Dit doet ze dan door op ongeveer een klein metertje voor me te komen staat en dan haar neus uit te steken. Maar soms heb ik nog altijd het idee dat ze haar aandacht komt opeisen. Hoe stuur ik haar weg? Of hoe negeer ik haar? Moet ik haar achterwaarts laten lopen en zelf een paar stappen terugzetten of moet ik me omdraaien?
En als ik vind dat ze voor mij genoeg aandacht gekregen heeft, hoe moet ik haar dan duidelijk maken dat genoeg genoeg is? Ze komt namelijk steeds achter me aan lopen om toch maar die aandacht te krijgen, of is het meer follow the leader dat ze dan weer uitvoert?
Wegens instabiel werkschema is er momenteel nog niemand die ons kan komen helpen wat betrefd grondwerk, dit zou gebeuren rond april, maar tot dan wil ik al iets oefenen, dus aan reacties van 'zoek een lesgever' heb ik momenteel helaas niets

) haar een opdracht geven achteruit te gaan is niet negeren. dat is aandacht
'. Zo heeft ze echtwel door dat jij daar niet van gediend bent. Nou als ik zo iets heeft van 'oké, ik heb het door' loop je weer verder zonder haar aan te kijken en alsof er niks gebeurd is. Mijn eigenwijze shet had dat zo door
.
Eerst liep ze me overhoop en kwam ze alleen in de buurt om te bijten en te slaat, nu volgt ze me als een hondje...
Gewoon even lekker kroelen en vertrouwen