hallo, Ik rijd een pony in maar ik zie nu in dat ik gewoon helemaal verkeerd begonnen ben. Ik ben nl gewoon begonnen met huppa zadel erop en rijden maar, maar ik merk toch echt goed dat het niet helemaal gaat zoals het hoort, ik wil gewoon het beste voor die pony. Daarom wil ik beginnen met grondwerk alleen heb hier geen ervaring mee hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik heb geen rijbak ter beschikking alleen de wei waar hij instaat. Even wat informatie over de pony het is een 6 jarige haflinger met zomerexzeem, verder is het een heel leuk beest maar komt nooit uitzichzelf naar mij toe, ik moet hem altijd halen als hij in de wei staat. daarom wil ik zijn vertrouwen proberen te winnen, zodat het ohz ook beter gaat.
Ik hoop dat iemand hier tips kan geven ik ga namenlijk morgen weer naar de pony toe. Groetjes
cntr alt delete effe harde schijf wissen en je kan weer opnieuw beginnen........
zo werkt het niet
wat jij moet doen is onder begeleiding dus met goed les verder gaan rijden en hopen dat het weer goed komt.
Ondertussen kan je wat grondwerk doen, maar ook dat onder begeleiding......... zoek dus een goede instructeur die je met grondwerk en rijden kan helpen
Anoniem
Geplaatst: 31-01-09 15:56
Ten eerste, goed dat je hier over na denkt.
Heb je verder ook problemen met je paard waar je aan wilt werken en wat er voor gezorgt heeft dat je over nieuw wil beginnen?
Je kan beginnen met het rijden even laten liggen en eerst gewoon lekker bezig met zijn tweeën, borstelen wandelen ect. Op deze manier bouw je verder een band op zonder dat je echt aan het werk gaat.
In tussen tijd zou je op zoek kunnen gaan over iemand in de buurt is die les geeft of kan helpen met het verdere grondwerk en je in lezen door verschillende boeken.
melissa_22
Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-09 15:57
Nou kwa rijden gaat het opzich wel goed, alleen hij is telkens niet ontspannen. daarom wil ik een tijdje niet meer rijden. ik wil eerst zijn vertrouwen winnen. alleen ik weet niet zogoed hoe ik dat moet doen