parelli cursus?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cowgirl74

parelli cursus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 16:55

ik wil me wel eens verder verdiepen in parelli en heb op de site gekeken maar zag dat er cursussen op stonden alleen maar in oostburg is dit verder helemaal nergens in nederland te volgen dan daar? Ook ben ik van plan om de dvd's van level 1 te kopen heb al enkele te koop gezien maar dit zijn gebrande dit kan toch wel? En een carrotstick kun je die alleen maar bestellen via parelli of ook ergens in de winkel kopen?

tamary

Re: parelli cursus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:30

equiplay heeft ook goed materiaal.
De level paketten zijn vervangen. Als je een level pakket wil zoek dan op Ebay naar een compleet pakket. De dvd's alleen zijn nl maar de helft van de stof en voor een goed inzicht in de stof heb je ook de boekjes nodig.
probeer anders hier een level 1 te kopen (die zijn bezig met het opmaken van de oude voorraad):
http://euroshop.hets-gmbh.ch/shop/USER_ ... 4b6600725e

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:56

Ja de cursussen vinden enkel plaats in Oostburg of Lunteren. In oostburg heeft Eddy modde (de enige gecertificeerde parelli instructeur in nederland) een trainingscentrum opgericht. Soms worden er ook wel eens cursussen georganiseerd in samenwerking met eddy modde met andere internationale instructeurs.

De level pakketten zoals we die kenden zijn idd niet meer te koop. Nu is het de bedoeling dat je de succes series koopt en de patterns en met behulp van savvyclub de gaten opvult die erin zitten. De level pakketten zoals we die vroeger kenden zouden op de savvyclub website komen te staan vanaf januari.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:27

Ik heb begrepen van mensen die bij Eddy een cursus hebben gevolgd, dat, als je voldoende mensen bij elkaar kunt krijgen, er wel een mogelijkheid om een cursus elders in het land te organiseren.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 09:04

Citaat:
De level pakketten zoals we die kenden zijn idd niet meer te koop. Nu is het de bedoeling dat je de succes series koopt en de patterns en met behulp van savvyclub de gaten opvult die erin zitten. De level pakketten zoals we die vroeger kenden zouden op de savvyclub website komen te staan vanaf januari.

Wel jammer dat ze je daarmee dan op een best kostenplaatje trakteren, het materiaal is super hoor, daar geen enkele opmerking over, maar het is voor 'jan met de pet' niet meer te betalen....
heb ik net alle pakketten aangeschaft gaan ze het weer aanpassen Boos!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 10:01

ik weet het... maar die level pakketten zijn zeker niet verloren hoor! Je kan er nog steeds veel uit leren! Zie het als een aanvulling op de succes series en de patterns. Ik heb ook de level pakketten, maar ook de succes series en nog maar pas de patterns aangeschaft. Vind het wel de moeite. Bovendien zijn de patterns (als je ze kan bestellen via iemand die savvyclub lid is) best betaalbaar en de succes serie dvd's zijn ook los te krijgen waardoor je ze gespreid kan aankopen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 10:33

ik heb op de nieuwe patterns na de gehele Parelli collectie incl de 1e levels .... Haha! maar heb er wel voor moeten bloeden in de portemonee. Lachen L&H en success series heb ik ook dus ik vermaak me wel.
Behalve de savvy club dvd's ben ik aardig voorzien van materiaal, maar het is zo jammer dat het niet voor meer mensen bereikbaar is vanwege de hoge prijzen. Dat weerhoudt mensen ervan om ermee te beginnen.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 10:43

hihihi ben je al even fanatiek als ik Lachen
ik heb ze ook allemaal op 3 jaar tijd verzameld!
ja ik weet dat het voor nieuwe mensen duur geworden is... allé geworden is... het hangt er ook vanaf hoe je't bekijkt hé... Als je kijkt wat je gewone lessen bij een gewone instructeur betaalt ben je ook jaarlijks meer dan 1000 euro kwijt...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 10:55

ik ben fanatiek in die zin dat ik wil leren hoe het gedrag van paarden in elkaar steekt en ze kunnen 'lezen'. Daarom ben ik ook met trailerladen begonnen, lekker veel studiemateriaal! Lachen
Maar niet iedereen is even fanatiek en je wordt het vanzelf als je ermee bezig bent en het snapt Vingers aflikken , dan wil je meer meer méér info!

Maar om ermee te beginnen en dan al gelijk zo'n klap geld neer te leggen is voor een heleboel mensen teveel dus beginnen ze maar niet. En dan nog moet je maar begrijpen waar het over gaat. Helaas voor hun weten ze niet wat ze missen.... Je ziet hier op Bokt zovaak topics over Parelli en dat men het een kunstje vindt en blijft hangen bij de 7 games, díe mensen hebben het dus duidelijk niet begrepen, maar dat hoef ik jou niet uit te leggen Knipoog

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 10:58

ja idd, en vaak zien ze niet dat ze eigenlijk bij een gewone instructeur ook een smak geld neerleggen elke week... Maar dat voelt niet zo pijnlijk in de portemonee...

Ik lees het idd héél erg vaak hier op bokt dat mensen in kunstjes vervallen, omdat ze het volgende pakket te duur vinden om aan te schaffen, maar idd die mensen hebben het niet begrepen... En je kan dan nog zo vaak het proberen uit te leggen, degene die er geen geld voor over hebben zullen het toch nooit weten. Die laat je beter in hun wijsheid. Degene die er echt voor willen gaan zullen wel zien hoeveel kennis er beschikbaar is, maar kwaliteit kost gewoon geld... Dat is met alles zo.

Ja ik ben ook begonnen met de gewone level pakketten en wilde ook steeds meer informatie, en ben zo op zoek gegaan naar meer en meer en uiteindelijk koop je't toch allemaal Lachen En ik vind het zijn geld allemaal dubbel en dik waard Lachen

cowgirl74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 16:12

ik wil alleen maar deel 1 doen het grondwerk. Zag net op parelli site slobbers te koop staan wat zijn dat precies?

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 18:57

Dat zijn lederen slobbers die je om de bitringen doet en daar knoop je dan je touwteugels aan. Het voordeel is dat de teugels gewoon makkelijker rond de bitring kunnen bewegen. Als je ze rechtstreeks aan het bit knoopt, dan krijg je problemen met dat de teugels op 1 plaats op de bitring blijven zitten en als je dan geen release kan bieden wanneer dat nodig is.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:18

Een foto van een paard met een hoofdstel, trens en rope reins met slobber straps.
De slobber straps zorgen voor vertraging bij de teugelhulp.

Afbeelding

cowgirl74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 19:01

die gebruiken ze toch veel bij jonge paarden?

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:56

willeke_nijs schreef:
Ja ik ben ook begonnen met de gewone level pakketten en wilde ook steeds meer informatie, en ben zo op zoek gegaan naar meer en meer en uiteindelijk koop je't toch allemaal Lachen En ik vind het zijn geld allemaal dubbel en dik waard Lachen

Zó waar!
En gelukkig is er ook steeds meer en meer informatie beschikbaar, je bent gewoon nooit klaar met leren.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 09:19

Cassidy schreef:
Ik heb begrepen van mensen die bij Eddy een cursus hebben gevolgd, dat, als je voldoende mensen bij elkaar kunt krijgen, er wel een mogelijkheid om een cursus elders in het land te organiseren.

Hebben ze je ook verteld wat dat kost??

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 09:21

Hebben ze me niet verteld. Maar daar kun je snel genoeg achter komen als je Eddy zelf benaderd?

caspara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:28

Ik heb een verwante vraag. Ook ik wilde me gaan inlezen e.d. in Parelli. (Tot nu toe alleen in Voest-freestyle verdiept) Op tweedehands sites vind je nog level 1 pakketten met boeken, een video en een cassettetape. Daarnaast vind je level 1 pakketten met alleen DVD's. Wat is nou het interessantste als je ook echt wat wil gaan proberen met je paard? Alleen DVD's kijken of een boek erbij hebben. De nieuwe pakketten kan ik op dit moment niet betalen en het gaat tenslotte eerst om een oriëntatie dus ik wil goedkoop starten.
Kan iemand me adviseren wat voor 2de hands materiaal te kopen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:41

Als je een orientatie wilt, kun je het beste de gratis DVD aanvragen, dan weet je wat je er uiteindelijk allemaal mee kunt bereiken. Bezoek wat snuffelavonden, ga eens een clinic bezoeken.
Ook in het boek van Parelli Natural Horse-Man-Ship staat heel veel, ook de oefeningen. Maar als je visueel bent ingesteld zijn de DVD's toch duidelijker dan het sec uit een boek te moeten leren.

De hele oude paketten met de video zijn bij lange na niet zo compleet als de recentere met DVD's.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:41

Caspara: als je een compleet pakket met boekjes en DVDs (of video, de oudere versie) kunt bemachtigen; doen! Alleen de DVDs raad ik je niet aan, de boekjes zijn echt nodig voor de theorie achter wat je aan het doen bent. Bovendien zijn deze aangeboden DVDs kopieën, dus illegaal.

caspara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:47

Oke, bedankt. Dat is wat ik wilde weten. COmpleet pakket met DVD's heb ik nog niet gevonden maar wel de oudere versie met video. Nu kijken of ik nog een videorecorder op zolder heb hihi!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:05

caspara schreef:
Oke, bedankt. Dat is wat ik wilde weten. COmpleet pakket met DVD's heb ik nog niet gevonden maar wel de oudere versie met video. Nu kijken of ik nog een videorecorder op zolder heb hihi!

Of een handige kennis die video's kan overzetten op DVD's Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:34

Cassidy schreef:
Hebben ze me niet verteld. Maar daar kun je snel genoeg achter komen als je Eddy zelf benaderd?

Dan kom je heel snel tot de ontdekking dat de lat wel heel erg hoog ligt..........

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:32

Valt mee hoor, is niet (veel) duurder dan les op Eddy's locatie. Alleen moet je genoeg mensen bij elkaar krijgen, dat is eerder een probleem...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:06

callippo schreef:
Valt mee hoor, is niet (veel) duurder dan les op Eddy's locatie. Alleen moet je genoeg mensen bij elkaar krijgen, dat is eerder een probleem...

Waarom denk je dat het NVVR-weekend met Eddy niet doorgaat? Juist, die aantallen gingen echt nergens over...........