goed opfok adres gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ladymagic

goed opfok adres gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 11:33

Hallo allemaal!

Ik ben voor mijn veulentje op zoek naar een goed opfok adres.
Ik heb op bokt al wel heel veel gevonden maar dat zijn allemaal adressen waar de paarden 's winters op stal gaan en daar ben ik niet naar op zoek.
Ik zou het liefst zien dat mijn merrie 24/7 het hele jaar door buiten loopt.
Helemaal ideaal lijkt het me als er verschillende leeftijdsgroepen bij elkaar worden gehouden. Dus een oudere merrie ertussen en ook enters/twenters ed.
Weet iemand hier misschien een dergelijk adres?
Het is overigens een gangenpaardje.

Dani_

Re: goed opfok adres gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:26

Wat jij wilt bestaat niet Haha! .

Als je op zoek blijft naar een opfok adres zal je niets vinden waar ze 's winters buiten mogen blijven en waar verschillende leeftijden door elkaar gegooid worden. Ik ben vorig jarig ook hiernaar op zoek geweest en helaas bestaat het gewoon echt niet. Mensen zijn nog steeds in de veronderstelling dat je je veulen met een zooi andere veulens in een groepstal moet gooien om hem er drie jaar later vandaan te plukken.

Je kunt beter gewoon op zoek naar 24/7 weidegang of groepshuisvesting. Tegenwoordig is dat best te vinden, je moet alleen goed je best doen. Het nadeel hiervan is alleen dat je dan niet verzekerd bent van een speelmaatje voor je veulen.

Hier vind je er een hele hoop:
[NA] Goede natural stalling?

En misschien dat hier nog wat tussen staat:
http://paardnatuurlijk.nl/cgi-bin/prikbord.cgi

Waar woon je eigenlijk?

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 12:40

Bedankt voor je reactie!
Mijn thuisbasis is Alkmaar, maar ben de komende 2 jaar ivbm school ook veel in Zeist te vinden.
Ik heb al een paar goede tips over de PB gehad, maar "gewone" stalling is ook zeker een optie.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:43

Ladymagic, ik denk dat je alleen bij een reguliere stalling terecht kan. Ikzelf ben verhuisd naar winterswijk met mijn 3 merries, waarvan 1 nu een jaarling is. Ik heb toen 2 opfokplaatsen aangeboden als gzelschap voor mijn eigen toendertijd veulen.

Zo staan ze dus nu bij mij 24x7 buiten, zomer en winter in een gemengde kudde.

Naar zoiets moet je dus op zoek Haha!

Btw: Ik heb geen plaats dus loop geen reclame voor mezelf te maken Knipoog