Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Cassidy schreef:Fijn dat je iig zulke veranderingen bij hem kunt zien, en als er iemand mee aan de gang gaat die er wat meer ervaring mee heeft, is dat alleen maar goed. Heel verstandig dat je eerst je eigen kennis wat gaat uitbreiden voordat je zelf met hem aan de gang gaat.
Maar onthou, een anderhalf jarige is nog geen echte hengst. Als de hormonen echt om de hoek komen kijken is het uitkijken geblazen. Een volwassen hengst is wat voor de profs, niet voor iemand die een cursusje heeft gevolgd en denkt het nu wel te weten.
liljebo schreef:super hoor. Voor wat opvoeding is hij tenslotte nooit te jong. Dat voorkomt alleen maar problemen. Maar eigenlijk vind ik wel dat je foto's van hem moet plaatsen
Arabesk schreef:Hengsten zijn makkelijker, leergieriger en speelser. niet voor niets rijden al die 'goeroe's' hun shows met hengsten. Door maar te blijven napraten dat hengsten gevaarlijk zijn, maakt het hun status nog eens zo groot.
Hengsten, mits natuurlijk gehuisvest, zijn veiliger dan chagrijnige merries.

Hoor het altijd veel liever zo dan dat mensen zelf maar wat aan gaan klungelen. Arabesk schreef:Hengsten zijn makkelijker, leergieriger en speelser. niet voor niets rijden al die 'goeroe's' hun shows met hengsten. Door maar te blijven napraten dat hengsten gevaarlijk zijn, maakt het hun status nog eens zo groot.
ebony2 schreef:Hier dan foto's van mijn lekkere ventje!!!
*knip*
_Tara_ schreef:Heeft ie nou witte vlekjes op zijn lijf? Hij heeft trouwens ook een aparte, mooie kleur. Wel super dat het nu beter gaatHoor het altijd veel liever zo dan dat mensen zelf maar wat aan gaan klungelen.
aerdenhout1 schreef:Arabesk schreef:Hengsten zijn makkelijker, leergieriger en speelser. niet voor niets rijden al die 'goeroe's' hun shows met hengsten. Door maar te blijven napraten dat hengsten gevaarlijk zijn, maakt het hun status nog eens zo groot.
Ga ik je toch in tegenspreken...de goeroe's rijden vaak hengsten omdat die meer show geven. Een hengst is zeker niet makkelijker dan een ruin!
En ja...mits de eigenaar er goed mee om kan gaan, geeft een hengst wel iets extra's het is alleen zo jammer dat veel mensen een hengst hebben om te kunnen zeggen...kijk, ik heb een hengst. Wat betreft de "natuurlijke" huisvesting...dat is dus het grote probleem..er zijn niet veel stallen die een hengst aannemen en zeker niet op het land willen naast de merrie's.
Dat wil dus zeggen dat heel veel hengsten hun hele leven in een stal moeten staan en eenzaam leven. Nee geef mij maar een ruin, als ik die ruinengroepjes hier af en toe heerlijk met elkaar zie spelen vind ik dat vele malen meer waard dan een paar ballen die toch niet gebruikt worden!
maar wees gerust die gaan er eerdaags ook af hoor!!!!
Toch weer wat geleerd vandaag.