Nadat ik 20 jaar lang op een manege heb gereden en daar ook een eigen paard te hebben gehad (o.a. zeer weinig weidegang enz.), wil ik het nu in elk geval voor een groot gedeelte helemaal anders gaan doen met mijn jaarling.
Ik heb me al verdiept in het boomloos rijden en sinds kort (heel kort, hoor, 2 weken om precies te zijn
) ben ik me aan het verdiepen in de boeken van Emiel Voest.Mijn paard is nu zo'n anderhalf jaar en ik wandel zo'n 2 keer in de week een klein stukje buiten met hem. Dat gaat best goed, alleen wordt hij af en toe een beetje baldadig(hij steigert gelukkig niet, hoor!). Nou kan ik wel gelijk gaan grijpen naar een hengstenketting, maar als ik daar aan denk word ik nou ook niet direct vrolijk.
Ik zit er sowieso aan te denken om met de tijd een zgn academische kaptoom aan te schaffen (of een andere waarmee je ook bitloos kunt rijden) Misschien een hele domme vraag, hoor (ben ook nog een beetje een leek op dit gebied
), maar zou je zo'n kaptoom nou ook al bij een jaarling of tweejarige kunnen gebruiken om hem beter bij je te kunnen houden tijdens het wandelen?Of hebben jullie andere tips? Alle tips zijn welkom, ook over de eventuele keus van kaptoom
Groetjes
Lisette

.
, dat is ook de reden dat ik niet naar een hengstenketting wil grijpen. Hij kan alleen soms zodanig jolig doen
(wat volkomen normaal is en wat hij niet kwaad bedoelt), dat ik hem op enkele momenten nog maar net kan houden. Ik zou ook niet willen dat hij los zou kunnen breken en aangereden zou kunnen worden door een auto o.i.d.