Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Vanessa schreef:Kom je al een eind in leiderschap door alleen de instructies in het boek of is het noodzakelijk een cursus daarbij te volgen?
één daarvan is: Mijn Trainingsmethoden in woord en beeld..
Vanessa schreef:Zijn die boeken en pakketten van parelli ook in het nederlands verkrijgbaar?
Mijn engels is niet om over naar huis te schrijven....

Vanessa schreef:@ ikke: uiteraard heb ik ook oor naar een goed "lesgeefmens", maar wel een die me leert een goede leider te zijn. Ik denk namelijk niet dat ons probleem op te lossen is tijdens buitenritten.
Grondwerk kun je veel uit boeken halen en als ik daarin tegen problemen loop kan ik kiezen voor een cursus of inderdaad een lesgeefmens
Dat laatste is misschien wel leuker omdat deze bij mijn paard kan komen.
laurahi schreef:Natuurlijk paardrijden van Klaus Ferdinand Hempfling kan ik je zeker aan bevelen. En kwa curcus/les ik ken iemand uit Loenen, Arnhem en Uden dus zeg maar welke het dichts bij je ligt.
Het is makkelijk te lezen en hij verteld heel leuk. Ik zou het zeker proberen, is een goed begin! ikke schreef:Vanessa schreef:@ ikke: uiteraard heb ik ook oor naar een goed "lesgeefmens", maar wel een die me leert een goede leider te zijn. Ik denk namelijk niet dat ons probleem op te lossen is tijdens buitenritten.
Grondwerk kun je veel uit boeken halen en als ik daarin tegen problemen loop kan ik kiezen voor een cursus of inderdaad een lesgeefmens
Dat laatste is misschien wel leuker omdat deze bij mijn paard kan komen.
Ik denk van wel.
Boeken zijn ondersteuning van lesgeefmens, niet andersom!
Ik moet de eerste "parelliër" nog tegenkomen die zonder les niet is verzandt in "dingetje doen"; zelfs MET regelmatig les verzanden er veel in "dingetje doen". Het gaat niet om Parelli, maar om het inzicht en het begrip van de achtergronden die Parelli gebruikt heeft om te komen tot de methode zoals die is.
laurahi schreef:Ja, het boek van hempfling kan je veel van leren.
Ikzelf ken 3 mensen die op zijn manier les geven. Eentje in Arnhem (hij is het beste) dan Josien van de Poel in Uden en Marjan Pijlman in Loenen waar ik zelf les van krijg.