[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shyla25

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 11:47

Morrie schreef:
ze komt overal en ze woont vlakbij R'dam (volgens mij) en ze kost hetzelfde als alle andere tandartsen, behalve een paar beunen die het zowat voor niets doen........

Tja ik heb der net ff gebeld, ze zit vol tot eind oktober.'
Ze kwam liever op stal omdat ik geen schuilstal en water heb op de wei.
En verder is ze best prijzig Knipoog ff mijn salaris afwachten en kijken als ze weer op stal staat Ja

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 11:53

evita_ schreef:
Papieren overschrijven van een paard op jouw naam kan ook via de paspoortgevende instantie zijn, dan hoef je niet lid te worden van het stamboek. Zo zou je het kunnen doen als je geen ambities hebt om bijvoorbeeld te fokken of veel wedstrijden te gaan rijden. Scheelt weer in kosten zo'n lidmaatschap..

Die paspoortgevende instantie, wat moet ik me daarbij voorstellen? Nammie, weet jij toevallig waar ik dan moet wezen voor mijn Fries?

Ik heb namelijk geen wedstrijdambities en fokken gaat niet met een ruin Clown

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 11:54

KNHS kan volgens mij altijd...

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:00

Oké, bedankt Lachen

En wat betreft dat koopcontract, wat moet daar zoal instaan? Stel je dat contract samen op of moet iemand anders dat doen?(sorry ben echt een leek op dit gebied!)

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:03

een super morgen gehad (zal misschien niet iedereen interesseren) maar eerst kleine billy VDen gedaan , later m`n axel gepoets , toen op gestapt (verder geen optoming) en met 2 stokjes gereden kon hem mooi laten wenden en galoperen ging super ... en dan nog effe spirit gereden proberen naar onder toe te rijden ...iemand tips voor (effe bij zeggen is net ingereden en kruising fries dus loopt best hoog met z`n hoofd )

that`s the spirit Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:12

Auky schreef:
Oké, bedankt Lachen

En wat betreft dat koopcontract, wat moet daar zoal instaan? Stel je dat contract samen op of moet iemand anders dat doen?(sorry ben echt een leek op dit gebied!)

Gewoon zelf opstellen. Help maar even herinneren, volgens mij heb ik nog wel een contract wat ik toen gemaakt heb toen ik Walter kocht.
Even uitdraaien in 2-voud en zorgen dat er ondertekend wordt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:13

bispax schreef:
een super morgen gehad (zal misschien niet iedereen interesseren) maar eerst kleine billy VDen gedaan , later m`n axel gepoets , toen op gestapt (verder geen optoming) en met 2 stokjes gereden kon hem mooi laten wenden en galoperen ging super ... en dan nog effe spirit gereden proberen naar onder toe te rijden ...iemand tips voor (effe bij zeggen is net ingereden en kruising fries dus loopt best hoog met z`n hoofd )

that`s the spirit Knipoog

Spirit gereden?
Vertel eens Lachen

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:20

Wendy schreef:
Gewoon zelf opstellen. Help maar even herinneren, volgens mij heb ik nog wel een contract wat ik toen gemaakt heb toen ik Walter kocht.

Oh als je dat zou willen sturen oid héél graag, super!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:20

Citaat:
Ze kwam liever op stal omdat ik geen schuilstal en water heb op de wei.

schuilstal hebben wij ook niet en water kan toch mee in een jerrycan???
Er moet bij ons een hele oude pony gedaan worden die niet eens meer naar stal kan lopen wegens hoefproblemen..... als die per 1 nov, op stal moet, zal ie met de trailer van de wei gehaald moeten worden ofzo....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:24

Gaaaap ik ben aan het rekenen met een model en elke berekening duurt een paar minuten, kan ik mooi legaal bokken Haha!

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:27

Auky schreef:
Wendy schreef:

Oh als je dat zou willen sturen oid héél graag, super!

Ik heb met mijn paarden nooit een contract opgesteld , en begin dit jaar de pech gehad dat ik een paard kocht met seme , maar die mocht zonder problemen weer terug...
Er is per wet geregeld dat je een paard in de eerste 6 weken na aankoopdatum[bankoverschrift...]weer terug mag brengen naar de oude eigenaar , verborgen gebreken , maar niet elke oude eigenaar werkt daar aan mee , daarom heb ik Maike nog[vink helemaal niet erg want zonder hem was ik nooit verder gegaaan met de paarden!!!]

Diegene die een koopcontract gemaakt hebben , waarom hebben jullie die gemaakt? Wat moest er volgens jullie echt zwart op wit op papier gezet worden?

Auky; Ik heb de paarden allemaal op mijn naam staan , via het fps , omdat ik niet beter wist....Dat is wel mijn bewijs van eigendom trouwens!!

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:39

Auky schreef:
Nammie schreef:
Ik hoop dat hij erop in gaat en Auky helemaal van jou wordt!!
Volgens mij heb je alleen maar een papier van het stamboek met de ouders enzo erop staan en de inteelt , keuringen etc. Dat is geplastificeerd a 4 tje in drieen opgevouwd met chipnummer erop , geel van kleur. En natuurlijk het paspoort met de entingen etc.
Als je Auky op jou naam wilt zetten dan wil het FPS dat je lid word van hun.
Je moet dan het paspoort en stamboekpapier opsturen naar het fps. Op dat gele papier komen dan jou gegevens te staan [ die jij zelf al achterop ingevuld hebt] Kosten 45 euriessss , en daarnaast nog het lidmaatschap.In het paspoort komt een sticker met jou naam als nieuwe eigenaar.
Als je nog meer wilt weten , vraag maar raak!!

Ah bedankt! Ik heb zijn papieren al eens in handen gehad omdat ik graag wilde weten wat daaron stond, hihi. Dus dat zijn de enige documenten die ik van hem moet krijgen dan?

Mag ik vragen, toen jij Tekla kocht, was er toen ook een koopcontract?

Nee , geen koopcontract , was wel het duurste paard wat ik ooit gekocht heb. Das misschien mijn dommigheid , maar ik heb daar ook nooit aan gedacht.

En het overschrijven op naam, moet je daar geen bewijs van aankoop voor hebben oid?

Nee , alleen het stamboekpapier , met jou nieuwe gegevens die je achterop moet schrijven , die opsturen naar het FPS, en zij schrijven dan jou in als nieuwe eigenaar. Zo is het bij ons gegaan tenminste...
Het klinkt inderdaad wat vreemd als ik het zo opschrijf , maar veel gaat in goed vertrouwen[ en die paarden werled zit vol met mensen die je goed kan vertrouwen....toch? Duivel

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:41

OEFFF mijn nederlands , sorry voor de typfoutjes... Bloos

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:42

@ wendy nou het stelt nog niks voor hoor gewoon prberen iets naar onder te rijden na 15-20 min waren we klaar

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:46

Ik ga straks Visco voor het eerst "longeren" met alleen een halstertouw om de nek Nagelbijten / Gniffelen Ben benieuwd hoe hij het gaat doen...

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:47

Hééél erg bedankt voor al jullie hulp!
Shyla25 stuurde me net per PB een voorbeeldcontract. Dat heb ik doorgelezen en lijkt een prima koopovereenkomst.
Echt allemaal heel erg bedankt voor jullie ervaringen en hulp, nu hopen dat hij ingaat op het voorstel!!!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:48

Visconti schreef:
Ik ga straks Visco voor het eerst "longeren" met alleen een halstertouw om de nek Nagelbijten / Gniffelen Ben benieuwd hoe hij het gaat doen...

Leuk! Dat heb ik van de week nog gedaan Lachen

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:55

Auky schreef:
Hééél erg bedankt voor al jullie hulp!
Shyla25 stuurde me net per PB een voorbeeldcontract. Dat heb ik doorgelezen en lijkt een prima koopovereenkomst.
Echt allemaal heel erg bedankt voor jullie ervaringen en hulp, nu hopen dat hij ingaat op het voorstel!!!

Ik duim voor je!! En voor Auky! Knipoog

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:59

dankje Lachen Het is beter voor alle partijen als hij akkoord gaat, maarja, je weet maar nooit he!

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 13:01

so kim dat wordt een super spannend weekend voor jou zeg!! ik ga voor je duimen!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 13:07

dekoezegtboe schreef:
so kim dat wordt een super spannend weekend voor jou zeg!! ik ga voor je duimen!

Dankje!! Ik ben nu al zenuwachtig, haha.
Krijg al hele rampscenario's in mijn hoofd..wat als hij hem absoluut niet wil verkopen? Of dat hij er een belachelijk hoog bedrag voor wil hebben? Nagelbijten / Gniffelen

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 13:28

Als je leeftijd , afstamming en keuringsresultaten weet , dan kun je een globale indicatie van de fokvereniging krijgen...

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 13:47

Hij kán er gewoon niet meer voor vragen dan €3000,- dat is té onredelijk.
Ik heb hem zelf 'opgeknapt', twee jaar lang al mijn geld erin gestoken en nu het laatste half jaar/jaar zijn volledige onderhoud betaald. Als hij dus redelijk is, vraagt hij er niet de hoofdprijs voor.

Auk is 14 jaar, afstamming weet ik en is opgenomen in het veulenboek, meer niet. Wedstrijdervaring heeft hij ook niet, kan wel voor de kar. Hij heeft een erg holle rug en lichtelijk last van eczeem/steeds terugkerende mijt. Maar echt een gouden karakter, verder altijd gezond, trailer- en verkeersmak, goed met andere paarden... Heb hem op het taxatietopic hier op Bokt gezet, ben benieuwd wat eruit komt.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 13:58

eh max. 1500 lijkt me meer dan genoeg.

ik snap dat je erg aan Auk gehecht bent, maar als hij er meer voor vraagt dan 1500 euro, wat ik nog ruim betaald vind, zou ik overwegen om ook andere paardjes te gaan kijken.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:00

3000 euro voor een paard van 14 jaar oud, met een holle rug, eczeem en mijt????? Wow!
Heeft ie gouden hoefjes ofzo?????