Deighton schreef:Nog een vraag waar ik graag jullie mening over hoor:
Stel een paard staat op ijzers en wil overgaan naar NB. Vindt je dan dat de ijzers er zsm onderuit moeten, of wacht je liever een week of wat tot de hoeven weer een beetje zijn aangegroeid. Daar waar ik me in het verleden vaak op het standpunt stelde dat de ijzers er zsm onderuit moeten, krijg ik steeds meer het idee, dat wanneer de zaak weer een beetje is aangegroeid, je meer "ruimte" hebt om te bekappen en minder snel gevoeligheid krijgt.
En dan gelijk maar nog eentje: Stel een paard staat op hoefschoenen. Hij slijt deze scheef af en krijgt nieuwe zolen onder de schoenen. IN feite krijg je dan ineens een behoorlijke standverandering. Hebben jullie hier ervaring mee?
groet,
Simon
Ik denk dat je het beter zelf in de hand kunt houden. Dus niet eerst je oude smid laten komen, (die heeft toch alleen maar commentaar) en dan een paar weken later de bekapper.
En in een week tijd groeit de hoef onvoldoende om er meer af te kunnen halen voor evt correcties.
Wbt de hoefschoenen
Ik denk dat wanneer het tijd is voor een verzoling vd schoen , de hoef wellicht ook zonder de schoen kan???
In igg het proberen waard.
Standverandering maakt volgens NB niet uit. De hoef geeft het aan.
Ik ben zelf wel van mening dat je de voetas moet respecteren.
In het geval van een standverandering bij nieuwe zolen ,dan is het zaak om de zool zodanig te plaatsen dat je de originele stand zoveel mogelijk nabootst. Wellicht een stukje nog iets afschuinen oid?