[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Auky

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 09:03

Morrie schreef:
sterkte Angela, niets zo naar als je dier iets mankeert.....

Inderdaad.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 09:16

ik ga Morrie voeren, proberen z'n snoet schoon te maken met een snoetenpoetser (vochtig doekje) want het is bar en boos, waar die knollen hun neus allemaal in durven steken........dan de pootjes van een Haf vijlen en dan es kijken wat mijn rug er nog verder van vindt vandaag..... vanavond moeten Morries achterhoeven eigenlijk *kreun*

Nou ja, die Haf is makkelijk, houdt de voeten goed op, gaat niet hangen en wordt netjes vastgehouden voor me...... allemaal dingen die bij Morrie niet het geval zijn....

Ik pak er tegenwoordig een grote Dick-vijl met handvat bij, dat gaat stukken sneller Sigaar

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 09:22

En ik ga maar eens naar school.. op naar mijn Duitse V-toets..

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 09:30

goede morgen Haha! nu ben ik lekker de laatste Tong uitsteken
zo meteen naar de paardjes... simon komt bekappen. daarna nog even de laatste boodschappen doen en inpakken voor morgen Haha!

owja hoe het kan dat ik op vakantie ga midden in het schooljaar: ik wist dat ik nog niet afgestudeerd zo zijn nu, dus ik had oo nooit verwacht dat ik al een baan zou hebben. en als je een vakantie al betaald hebt moet je baas je aan nemen en je die week vakantie geven. ik heb wel een week onbetaald verlof hoor... maarja dat is ook wel te overleven.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:00

_angela_ schreef:
Ik kan de DA weer eens gaan bellen...

Witte is weer korter in rechtsachter. De instructice is bang dat het artrose is.... Huilen

Hij heeft het voornamelijk in een langzame stap, in draf niet, en ook de eerste passen na de draf is hij regelmatig. Na een minuut stappen ofzo is hij weer onregelmatig. Ook is hij verminderd gevoelig in heel zijn rechterkant, maar vooral achter. Huilen

O bah.. Sterkte.. Artrose hoeft niet het einde van de wereld te betekenen hoor, Giel heeft het ook, en die loopt als een zonnetje Lachen

Arabesk

Cookies schreef:
De meeste mensen hebben een mat met WELKOM erop voor de deur liggen. Ik had er 1 waarop stond: GO AWAY. Bloos Koe

Haha!
VET!!!

Arabesk

en wat betreft natural mods, Anya is een prima mod, maar meeeeer natural mods zou wel welkom zijn.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:01

Goedemorgen trouwens Knipoog

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:14

Iedereen goedemorgen. Haha!

@angela: sterkte met je paard. Vervelend als ze iets mankeren. Ach gut

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:15

Arabesk schreef:
Cookies schreef:
De meeste mensen hebben een mat met WELKOM erop voor de deur liggen. Ik had er 1 waarop stond: GO AWAY. Bloos Koe

Haha!
VET!!!

toch maar es zoeken of ze matjes nog ergens verkopen, ik zie een gat in de markt Clown

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:17

Zie je wel naturals zijn rare autistische sektarische mensen Haha! Clown Gestoord

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:18

m'n vijl-pony stond al in de wei.... ???? ....

het was zo rustig dat ik Morrie maar op de dijk gevoerd heb, zonder lastige, hongerige paarden om hem heen...... 1 dubbele Campina melkwagen (om half 10 's morgens???? die was erg laat, die dingen rijden voornamelijk 's nachts) en 2 trekkers en Morrie vertrok geen spier (at gras) en 1 Tinker, die hij van vroegah kende en waar hij wel even aan wilde ruiken.

Jammer dat ik geen camera bij me had, die 2 hoofden bij elkaar, dan heeft Morrie ineens weer een enorm hoofd Clown

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:21

Goede morgen, ben maar ziek thuis gebleven.

jackie schreef:
heb je überhaupt verstand van bitten? voor het geval dat je bijvoorbeeld Parelli fan bent kan ik je uit je dromen helpen. de goede man gebruikt ook bitten en bovendien ook sporen. en je kraakt Anya's bit af terwijl je niet weet hoe het mondstuk eruit ziet, je gaat alleen op de hefbomen af. je kunt met elk bit paardviendelijk rijden en je kunt er ook zonder bit een potje van maken.

Ik heb bv ook een mylersbit met scharen maar het mondstuk is anatomisch en dubbel gebroken, als je hem zonder kinketting/riem gebruikt is hij echt niet scherp (dat bepaald de ruiter).
Toch heb ik hem te koop gezet, er is iets niet goed met Shy der mond
Als ze weer op stal staat ga ik de tandarts erbij halen.
Het is echt zo raar, ze kan haar mond niet echt open doen bv een appel eten kan ze niet goed dan moet ze echt afhappen.
Als ze gaapt gaat hij iets verder open maar niet zo ver als de andere pony's

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:30

waarom wachten tot ze op stal staat?
jackie is paardentandarts en behandeld ook aan de wei...... dat is de reden waarom mensen bij mij op stal haar laten komen en niet niet zoals de rest van de stal een ander, warbij ze in een box moeten

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:35

Morrie schreef:
waarom wachten tot ze op stal staat?
jackie is paardentandarts en behandeld ook aan de wei...... dat is de reden waarom mensen bij mij op stal haar laten komen en niet niet zoals de rest van de stal een ander, warbij ze in een box moeten

Tja maar komt ze ook in Rotterdam en is ze betaalbaar Knipoog

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:48

baaaaaaaaaai de weeeeeeeee

het artikel bitloosdressuurrijden is geplaatst in het blad van de NVVR

alleen hebben ze er niet bij gezet dat ik m geschreven heb Boos!, beetje l.llig

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 11:03

Citaat:
Tja maar komt ze ook in Rotterdam en is ze betaalbaar

ze komt overal en ze woont vlakbij R'dam (volgens mij) en ze kost hetzelfde als alle andere tandartsen, behalve een paar beunen die het zowat voor niets doen........

@ara zo word je nooit beroemd natuurlijk Clown

zitten die bullsnaps nog in de interne post???

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 11:16

ohw sh*t, moet nog ff een sterke envelop regelen...

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 11:16

Zo, mijn weekend is begonnen Haha!

Trouwens.. morgen (of anders overmorgen) gaan we dus het aankoop-voorstel doen voor Auk. Maar ik zat me te bedenken he, als hij daarop ingaat.. doe gaat dat verder in z'n werk? Koe
Ik bedoel, stel je dan een koopcontract op of hoeft dat niet?
Welke papieren moet je erbij krijgen? (ik weet dat de eigenaar zijn paspoort en stamboom heeft, zijn dat alle papieren die 'erbij horen' ?)
Hihi, moge het duidelijk zijn dat ik een beetje zenuwachtig ben en dat dit dus de eerste keer wordt dat ik een paard ga kopen Clown

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 11:21

Ik heb in Oostenrijk ongezien een paard gekocht via internet (Wanda had hem wel gezien hoor), we hebben hem opgehaald, niet betaald, geen papier erbij, de papieren werden later allemaal netjes opgestuurd, Norikers is een prefect georganiseerd stamboek en ik heb hem van het stamboek gekocht, niet van een particulier. Betalen was wat ingewikkelder, maar is toch allemaal gelukt.

Ik heb een Pferdepass en een entboekje en op mijn verzoek een koopcontract, wat ze daar zeer ongebruikelijk vonden, maar ik wilde kunnen bewijzen dat ie van mij was.... (staat ook in de papieren overigens, achteraf)
Keuren heb ik niet laten doen, was ie ook nooit doorgekomen met z'n toontredendheid

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 11:31

Auky schreef:
Zo, mijn weekend is begonnen Haha!

Trouwens.. morgen (of anders overmorgen) gaan we dus het aankoop-voorstel doen voor Auk. Maar ik zat me te bedenken he, als hij daarop ingaat.. doe gaat dat verder in z'n werk? Koe
Ik bedoel, stel je dan een koopcontract op of hoeft dat niet?
Welke papieren moet je erbij krijgen? (ik weet dat de eigenaar zijn paspoort en stamboom heeft, zijn dat alle papieren die 'erbij horen' ?)
Hihi, moge het duidelijk zijn dat ik een beetje zenuwachtig ben en dat dit dus de eerste keer wordt dat ik een paard ga kopen Clown

Ik hoop dat hij erop in gaat en Auky helemaal van jou wordt!!
Volgens mij heb je alleen maar een papier van het stamboek met de ouders enzo erop staan en de inteelt , keuringen etc. Dat is geplastificeerd a 4 tje in drieen opgevouwd met chipnummer erop , geel van kleur. En natuurlijk het paspoort met de entingen etc.
Als je Auky op jou naam wilt zetten dan wil het FPS dat je lid word van hun.
Je moet dan het paspoort en stamboekpapier opsturen naar het fps. Op dat gele papier komen dan jou gegevens te staan [ die jij zelf al achterop ingevuld hebt] Kosten 45 euriessss , en daarnaast nog het lidmaatschap.In het paspoort komt een sticker met jou naam als nieuwe eigenaar.
Als je nog meer wilt weten , vraag maar raak!!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 11:32

Ik laat auk ook niet keuren, ik heb 'm nu 2 jaar en weet precies waar zijn zwakke punten liggen enzo. Als hij afgekeurd zou worden, zou ik 'm nog net zo graag willen hebben.

Dat koopcontract, wie heeft dat opgesteld? Hebben jullie dat met het stamboek samen gedaan o.i.d.? en de papieren overschrijven op jouw naam, dat gaat ook via het stamboek toch?

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 11:34

Nammie schreef:
Ik hoop dat hij erop in gaat en Auky helemaal van jou wordt!!
Volgens mij heb je alleen maar een papier van het stamboek met de ouders enzo erop staan en de inteelt , keuringen etc. Dat is geplastificeerd a 4 tje in drieen opgevouwd met chipnummer erop , geel van kleur. En natuurlijk het paspoort met de entingen etc.
Als je Auky op jou naam wilt zetten dan wil het FPS dat je lid word van hun.
Je moet dan het paspoort en stamboekpapier opsturen naar het fps. Op dat gele papier komen dan jou gegevens te staan [ die jij zelf al achterop ingevuld hebt] Kosten 45 euriessss , en daarnaast nog het lidmaatschap.In het paspoort komt een sticker met jou naam als nieuwe eigenaar.
Als je nog meer wilt weten , vraag maar raak!!

Ah bedankt! Ik heb zijn papieren al eens in handen gehad omdat ik graag wilde weten wat daaron stond, hihi. Dus dat zijn de enige documenten die ik van hem moet krijgen dan?

Mag ik vragen, toen jij Tekla kocht, was er toen ook een koopcontract?
En het overschrijven op naam, moet je daar geen bewijs van aankoop voor hebben oid?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 11:38

Altijd een contractje maken. Dat is namelijk een eigendomsbewijs, de rest niet.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 11:39

goeiemorgen, en ik ben echt de laatste Knipoog

Mijn ritme is nog niet helemaal gelijk na de vliegreis..
Gisteren naar Loes Luca's Moordwijven geweest, de try out. Was echt een leuk stuk!

Wat naar Angela, heb je ooit foto's laten maken van Witte of ben je dat van plan? Dan weet je het zeker...

Papieren overschrijven van een paard op jouw naam kan ook via de paspoortgevende instantie zijn, dan hoef je niet lid te worden van het stamboek. Zo zou je het kunnen doen als je geen ambities hebt om bijvoorbeeld te fokken of veel wedstrijden te gaan rijden. Scheelt weer in kosten zo'n lidmaatschap..