[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shyla25

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 19:29

dat is idd wel een goede optie, kan je lekker zelf je tijden invullen Ja

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 19:37

helaas ism'n baas erg voor sociale omgang met elkaar, dus het zal nog een beste strijd gaan worden. Ik ben ronduit asociaal, ik zit in de pauzes ook achter m'n pc (te bokken Clown ) en zit nooit bij collega's te kletsen...... ga ook nooit mee uit eten (doen ze iedere week wel een keer) en ook niet mee met bedrijfsuitjes Clown

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 19:47

Morrie schreef:
helaas ism'n baas erg voor sociale omgang met elkaar, dus het zal nog een beste strijd gaan worden. Ik ben ronduit asociaal, ik zit in de pauzes ook achter m'n pc (te bokken Clown ) en zit nooit bij collega's te kletsen...... ga ook nooit mee uit eten (doen ze iedere week wel een keer) en ook niet mee met bedrijfsuitjes Clown

Hoezo ben jij a-sociaal? Je zit hier hartstikke sociaal met allerlei mensen te kletsen, terwijl hij in hetzelfde kringetje met dezelfde mensen blijft praten Haha!

Jovarna als mod! Wie stemt voor?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 19:54

ik ben virtueel-sociaal maar IRL ben ik een echte kluizenaar....... behalve Caro en Arabesk is hier dit jaar nog niemand in huis geweest, o ja, Tinkerloos & zoon & dochter Clown

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:03

Heb weer een heel eind gefietst met Anouar. Hij vind het zo leuk.
Op een gegeven moment kreeg hij er echt lol in en ging het opeens 'joehoe, racen maar'
Mooi niet 'joehoe, racen maar', naast de fiets blijven jij. Toen was hij even beteuterd, maar daarna wel braaf.
Als beloning ben ik een stukje heel hard gaan fietsen zodat hij met toestemming hard mocht draven.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:38

Visconti schreef:
marina schreef:
Hoezo is er een natural mod nodig?
Anya is toch ook natural??

Wat is natural? Het enige wat ik kan ontdekken is dat ze aan NH... Ondertussen rijd ze wel gewoon western met een mega bit er in.

nou en? bitloos is niet perse vriendelijker dan met bit. ligt allemaal eraan hoe je de optoming in kwestie gebruikt.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:49

Morrie schreef:
ik ben virtueel-sociaal maar IRL ben ik een echte kluizenaar....... behalve Caro en Arabesk is hier dit jaar nog niemand in huis geweest, o ja, Tinkerloos & zoon & dochter Clown

Ha een mede-hermit (kluizenaar) Ik houd ook niet van dat sociale gedoe. Ik heb wel een een dienstopdracht gehad van een generaal om 's morgens verplicht bij de koffie te komen zitten. Daar waren ze snel van genezen. Ik moet 's morgens geen gelul aan mijn hoofd. Vork Vrienden heb ik niet, en er komt zelden iemand op visite. Doordeweek al helemaal niet want dat moet ik naar de paarden.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:51

Visconti schreef:
met zo'n bit er in Verward

heb je überhaupt verstand van bitten? voor het geval dat je bijvoorbeeld Parelli fan bent kan ik je uit je dromen helpen. de goede man gebruikt ook bitten en bovendien ook sporen. en je kraakt Anya's bit af terwijl je niet weet hoe het mondstuk eruit ziet, je gaat alleen op de hefbomen af. je kunt met elk bit paardviendelijk rijden en je kunt er ook zonder bit een potje van maken.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:51

Ik vind Anya een prima mod. Ze staat er voor open. Wie trouwens echt natural hier...en waar trek je de grens, wat versta je eronder? Dat is per persoon weer verschillend.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:53

Als ik visite zie aankomen mopper ik,en wil ik me het liefst verstoppen...
Ik hou niet van mensen over de vloer,of ze moeten dezelfde rotzooi als mij hebben thuis.. Clown
Ik ben niet zo goed in gastvrouw spelen...ik zit liever bij andere mensen dan dat ik mensen bij mij heb.
Maar het allerliefst ben ik in mijn eigen thuis op de bank,met mijn eigen voeten op mijn eigen tafel. Cool

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:55

Ik vind het wel gezellig als iemand langs komt. Maar er komt nooit iemand Clown

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:56

als je je huisje hebt kom ik hoor!! Knipoog

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:59

Hoi Haha!

´Breek even in in jullie gezellige onderonsje. Knipoog

Houden jullie er rekening mee dat dit een openbaar forum is?
En dat berichten na te lezen zijn?

Voor t geval iedereen over de PC tong gaat.... Duivel

Antheman
die even op de stoel van submod zit

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:00

De meeste mensen hebben een mat met WELKOM erop voor de deur liggen. Ik had er 1 waarop stond: GO AWAY. Bloos Koe

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:02

Cookies schreef:
De meeste mensen hebben een mat met WELKOM erop voor de deur liggen. Ik had er 1 waarop stond: GO AWAY. Bloos Koe
DIE WIL IKKE OOK!!! Haha!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:06

Helaas heb ik hem niet meer. Moest hem weggooien van mijn man. Had dat ding van mijn broer gekregen. Hij heeft een paar jaar voor de deur gelegen, maar toen we gingen verhuizen moest dat ding weg. Het was een leuke met Tazmanian Devil erop. Huilen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:19

Dit is een mooie deurmat voor Morrie:
Afbeelding

En deze is mooi voor mij:
Afbeelding

Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:21

jackie schreef:
nou en? bitloos is niet perse vriendelijker dan met bit. ligt allemaal eraan hoe je de optoming in kwestie gebruikt.

Da's waar. Maar een bit is imo sowieso altijd onvriendelijk.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:21

met cookies kan ik praten Haha! en ik wil ook zo'n deurmat...... die leg ik dan voor m'n kantoor..... Extreme duivel

M'n collega programmeur is net zoals ik, werkt ook thuis op de meest onzalige tijdstippen, staat soms wel es een mailtje van hem dat om 3 uur 's nachts is verstuurd Clown
Alleen heeft hij het lef om in de meest achterlijke kleren naar school te komen, dat durf ik niet, omdat ik ook nog lesgeef en met deelnemers te maken heb, maar mijn klompen zijn hierop een uitzondering, tot grote ergernis van m'n mode-collega's, m;n horeca-collega's lopen zelf ook op klompen in de keuken

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:22

jackie schreef:
Visconti schreef:
met zo'n bit er in Verward

heb je überhaupt verstand van bitten? voor het geval dat je bijvoorbeeld Parelli fan bent kan ik je uit je dromen helpen. de goede man gebruikt ook bitten en bovendien ook sporen. en je kraakt Anya's bit af terwijl je niet weet hoe het mondstuk eruit ziet, je gaat alleen op de hefbomen af. je kunt met elk bit paardviendelijk rijden en je kunt er ook zonder bit een potje van maken.

Ik doe aan parelli, betekend dat ik hem daardoor moet gaan kopieren ofzo? Doordat hij met bit rijd moet ik het dan ook maar goed vinden Verward Mijn mening over bitten is vrij radicaal misschien, de hele basis van het bit vind ik fout. Dan mag je nog zo'n zachte hand hebben, het bit is geproduceerd om met een bepaalde dosis pijn je paard voor je te laten buigen. Ik doe het liever op een andere manier Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:34

En een Hackamore doet geen pijn ??
En wat dacht je van zo'n fijn dun Parelli-touwtje rond zijn neus en oren ??
Alles wat je gebruikt om je paard met dwang bij je te houden doet pijn, anders zou het niet werken nl.
Helaas zijn niet alle paarde zo lief c.q. luisterend dat ze zonder dwang gereden kunnen worden, buiten het feit of het in druk verkeer ook wel zo veilig is.

Een paard wat goed luisterd en wat wordt gereden met een zachte hand zal met een goed passend bit geen pijn hebben.

Maar ieder zijn manier en jij dus de jouwe Lachen

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:36

Ik weet het niet met een bit, ergens ben ik geneigd hempfling te volgen, die zegt dat alleen super ver ontwikkelde ruiters met een bit mogen rijden. Als ik het me goed herinner zegt hij dat een bit er juist is voor de ultieme verfijning. Voordat je daar aan toe bent rijd je toch vrij 'lomp' en kun je beter een halster gebruiken, omdat je die verfijning toch nog niet doorgeeft.
Dat is even heel ruwweg mijn samenvatting van Hempfling. Maar dan denk ik als onervaren ruiter: kun je die ultieme verfijning dan ook niet doorgeven met een halster of een bitloos hoofdstel?
Zelf blijf ik iig bitloos rijden. Er zijn genoeg aanwijzingen dat een bit slechte effecten heeft.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:43

Maar ik hoef geen verfijning Lachen

Bij ons gaat het lekker zoals het gaat. Anouar loopt met z'n neus omhoog, maar wel ontspannen. Hij kan geen moeilijke pasjes en dat hoeft hij ook niet. Hij loopt i balans op eigen benen, zonder teugelcontact.
Dindsdag zei de DA dat Anouar er super uitziet en dat het heel erg goed gaat met z'n rug.
Dus waarom zou ik moeilijk doen als het makkelijk kan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:44

DubbelDun schreef:
En een Hackamore doet geen pijn ??
En wat dacht je van zo'n fijn dun Parelli-touwtje rond zijn neus en oren ??
Alles wat je gebruikt om je paard met dwang bij je te houden doet pijn, anders zou het niet werken nl.
Helaas zijn niet alle paarde zo lief c.q. luisterend dat ze zonder dwang gereden kunnen worden, buiten het feit of het in druk verkeer ook wel zo veilig is.

Een paard wat goed luisterd en wat wordt gereden met een zachte hand zal met een goed passend bit geen pijn hebben.

Maar ieder zijn manier en jij dus de jouwe Lachen

Persoonlijk ben ik geen voorstander van een hackamore en touwhalster, en er zullen wel meer bitloze optomingen zijn waar ik niet zo'n fan van ben. Maar er zijn genoeg zachte, vriendelijke bitloze optomingen te verkrijgen.
Door de hackamore en het touwhalster als voorbeeld te nemen en daarmee het bit goed te praten, vind ik nogal zwak. Tong uitsteken
Ook gaat het er niet om of je paard "lief" of "luisterend" genoeg is. Het heeft alles te maken met de band die je met je paard hebt, hoe sterk die is en hoe diep die gaat. Wanneer je goed op elkaar bent afgestemd en het vertrouwen en respect er is, *wederzijds*, dan is elk paard imo bitloos te rijden. "Dwang", "luisteren", "controle" e.d. zijn termen die in een dergelijke relatie ook niet voorkomen. Vind ik dus. Knipoog

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:44

Ik ga ook zonder bit,omdat het lekker gaat zo.
Ik hoef geen bit..en Femke ook niet. Pling