Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Morrie schreef:helaas ism'n baas erg voor sociale omgang met elkaar, dus het zal nog een beste strijd gaan worden. Ik ben ronduit asociaal, ik zit in de pauzes ook achter m'n pc (te bokken) en zit nooit bij collega's te kletsen...... ga ook nooit mee uit eten (doen ze iedere week wel een keer) en ook niet mee met bedrijfsuitjes
Visconti schreef:marina schreef:Hoezo is er een natural mod nodig?
Anya is toch ook natural??
Wat is natural? Het enige wat ik kan ontdekken is dat ze aan NH... Ondertussen rijd ze wel gewoon western met een mega bit er in.
Morrie schreef:ik ben virtueel-sociaal maar IRL ben ik een echte kluizenaar....... behalve Caro en Arabesk is hier dit jaar nog niemand in huis geweest, o ja, Tinkerloos & zoon & dochter
Visconti schreef:met zo'n bit er in
Cookies schreef:DIE WIL IKKE OOK!!!De meeste mensen hebben een mat met WELKOM erop voor de deur liggen. Ik had er 1 waarop stond: GO AWAY.![]()
jackie schreef:nou en? bitloos is niet perse vriendelijker dan met bit. ligt allemaal eraan hoe je de optoming in kwestie gebruikt.
jackie schreef:Visconti schreef:met zo'n bit er in
heb je überhaupt verstand van bitten? voor het geval dat je bijvoorbeeld Parelli fan bent kan ik je uit je dromen helpen. de goede man gebruikt ook bitten en bovendien ook sporen. en je kraakt Anya's bit af terwijl je niet weet hoe het mondstuk eruit ziet, je gaat alleen op de hefbomen af. je kunt met elk bit paardviendelijk rijden en je kunt er ook zonder bit een potje van maken.
DubbelDun schreef:En een Hackamore doet geen pijn ??
En wat dacht je van zo'n fijn dun Parelli-touwtje rond zijn neus en oren ??
Alles wat je gebruikt om je paard met dwang bij je te houden doet pijn, anders zou het niet werken nl.
Helaas zijn niet alle paarde zo lief c.q. luisterend dat ze zonder dwang gereden kunnen worden, buiten het feit of het in druk verkeer ook wel zo veilig is.
Een paard wat goed luisterd en wat wordt gereden met een zachte hand zal met een goed passend bit geen pijn hebben.
Maar ieder zijn manier en jij dus de jouwe